آذربایجانایران

حمله نیروهای امنیتی به مراسم یادبود «جواد حیدری» معترض کشته شده تورک آذربایجانی

نیروهای امنیتی حکومت ایران عصر دیروز پنجشنبه به مراسم یادبود جواد حیدری شهروند تورک آذربایجانی که در اعتراضات ضدحکومتی سال گذشته به دست ماموران امنیتی حکومت ایران در قزوین کشته شد، حمله کردند و همسایه‌ها و حاضران در مراسم وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و برخی از حاضران را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی عصر دیروز به مراسم یادبود جواد حیدری در روستای رحمت آباد قزوین حمله کردند و این مراسم را برهم زدند و به طرز وحشیانه ای حاضرین را مورد ضرب و شتم قرار دادند. ماموران در این حمله از گاز اشک آور نیز استفاده کردند که موجب ناراحتی شدید و وحشت کودکان نیز شد.

فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری، شامگاه پنج‌شنبه از بازداشت پدر هفتاد ساله و دو برادر خود به دست نیروهای امنیتی حکومت ایران خبر داد. او شامگاه پنج‌شنبه ۳۰ شهریور در شبکه اجتماعی ایکس، ابتدا نوشت که بار دیگر مرتضی حیدری به دست نیروهای حکومتی بازداشت شده است و دقایقی بعد نیز نوشت: «پدر و برادرم روح‌الله» نیز بازداشت شدند.

به نوشته خانم حیدری در جریان حمله نیروهای حکومتی به منزل این خانواده در روستای رحمت‌آباد قزوین، وضعیت جسمی مادر جواد حیدری نیز وخیم شده و برای چند ساعت به بیمارستان انتقال یافته بود.

پدر و مادر و یک برادر جواد حیدری پیشتر در روز چهارشنبه ۱۶ فروردین نیز برای چند روز با دستور صمد حکمیان، بازپرس شعبه پنجم دادسرای قزوین بازداشت شده بودند.

جواد حیدری جوان تورک آذربایجانی اهل قزوین مهندس کشاورزی و یک کنشگر معترض بود که ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات ضدحکومتی در شهر قزوین با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی ایران کشته شد. مسئولان حکومتی چندی بعد فاطمه حیدری، خواهر جواد را نیز از سازمان نقشه‌‌برداری کشور اخراج کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا