آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دادستان اردبیل به خانواده عباس لسانی: موضوع مرخصی شفاها هماهنگی شده ولی ابلاغ کتبی نیامده

سید عبدالله طباطبایی، دادستان اردبیل به بهانه انتظار ابلاغ کتبی از نهادهای تصمیم‌گیرنده در باره مرخصی عباس لسانی، از دستور آزادی موقت او امتناع می‌ورزد.

این موضوع، امروز شنبه ۲۰ دی ۹۹ از سوی مسئولین قضایی و زندان اردبیل در پی پیگیری خانواده عباس لسانی برای مرخصی او اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، دادستان اردبیل دلیل تاخیر در اعطای مرخصی به عباس لسانی را ابلاغ‌ شفاهی آن عنوان کرده و گفته که برای اعطای این مرخصی ابلاغ کتبی از مراجع بالا لازم است.

در این بین، خانواده آقای لسانی پس از نگرانیهای چند ماهه از بابت قطع تماسهای تلفنی، ممنوعیت ملاقات و بروز علائم مشکوک به کرونا در این فعال سرشناس آذربایجانی، ادعاهای جدید دادستان مبنی بر وجود مراجع تصمیم گیرنده از بالا را غیر دقیق و بهانه تراشی قلمداد می‌کنند.

با توجه به سابقه طولانی آزار و اذیت خانواده آقای لسانی از سوی مراجع قضایی و امنیتی ایران، اینبار نیز نگرانی فعالین مدنی آذربایجانی از راه‌اندازی یک بازی جدید توسط نهادهای امنیتی‌ و دستگاه قضا به‌قصد آسیب رسانی روحی به خانواده این زندانی سیاسی آذربایجانی می‌باشد.

لازم به توضیح است، پیشتر در رابطه با صدور حکم و تشدید آن از هشت سال به پانزده سال توسط «ناصر عتباتی» که اکنون ریاست کل دادگستری استان اردبیل را یدک می‌کشد نقش اول تصمیم‌گیریها در این پرونده را عهده‌دار بود.

پس از اجرای حکم، به گفته مسئولین زندان همه ممنوعیت و محدودیتها علیه آقای لسانی این بار مستقیما با دستور و زیر نظر «سید عبدالله طباطبایی» در جریان است.

عباس لسانی ۲۵ دی ماه ۹۷ در پی احضاریه‌ای که از بابت پرونده ای دیگر به شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز مراجعه کرده بود قبل از خروج از دادگاه و جهت جلوگیری از ملاقات یکصد و پنجاه فعال سیاسی تورک که از شهرهای مختلف آذربایجان در تبریز برای دیدن آقای لسانی گرد هم آمده بودند، ربوده شد.

این فعال سرشناس آذربایجانی، پس از انتقال به اردبیل با تحمیل اتهامات انتسابی و صدور کیفرخواست از سوی قاضی عتباتی به هشت سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم و در دادگاه تجدید نظر نیز مجددا با ریاست همان قاضی به پانزده سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به یزد محکوم شد.

تاکنون اعتراضات گسترده‌ای از سوی فعالین مدنی و نهادهای حقوق‌بشری علیه بازداشت آقای لسانی و ظلم‌های روا شده به وی و خانواده‌اش در جریان این پرونده صورت گرفته است.

سازمان عفو بین‌الملل روند دادرسی در این پرونده را ناعادلانه، یکطرفه و کاملا سیاسی خوانده و با اعتراض مکتوب به ریاست قوه قضائیه ایران و راه‌اندازی کمپین امضا برای آزادی عباس لسانی ، خواستار توقف این حکم و آزادی بی قید و شرط او شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا