جهانسلامتی و زندگیسیاست

دانشمندان آمریکایی: ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان چین ساخته شده است

دانشمندان دانشگاه های معتبر هاروارد و استنفورد آمریکا می گویند ویروس کرونا به طور مصنوعی در یک آزمایشگاه نظامی در شهر ووهان چین ایجاد شده و از آنجا شیوع کرده است.

یک مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا می گوید یکی از دانشمندان شاغل در این آزمایشگاه فقط چند ماه قبل از شروع شیوع بیماری در اثر ویروس کرونا درگذشت. این دیپلمات گفت که شواهد زیادی مبنی بر منشا مصنوعی بودن ویروس وجود دارد.

دیوید آشر بخشی از تیم تحقیق در مورد ریشه ویروس کرونا در زمان دولت دونالد ترامپ بود. وی می گوید همسر دانشمندی که در آزمایشگاه ووهان کار می کرد در دسامبر سال ۲۰۱۹، قبل از آنکه دولت چین وجود آن را تأیید کند، بر اثر ویروس کرونا درگذشت.

سپس دولت چین سعی کرد دنیا را متقاعد کند که ویروس از انسان به انسان منتقل نمی‌شود. یک ماه بعد، کارشناسان ثابت کردند که ویروس از انسان به انسان منتقل می‌شود و پاندمی اعلام شد.

یک دیپلمات سابق آمریکایی می گوید این اقدام دولت چین باعث شده ویروس در سراسر جهان گسترش یابد. دیوید آشر نسخه انتقال ویروس از خفاش به انسان را “مضحک” خواند و گفت که آزمایشگاه ووهان چین مرکز اصلی زیست شناسی مصنوعی است؛ جایی که آنها در تلاشند با انجام آزمایش های خطرناک بر روی ویروس ها “توانایی زنده ماندن” آنها را افزایش دهند.

به گفته آشر، انواع ویروس تولید شده در آزمایشگاه چین “به هیچ چیز شباهت ندارد” و هیچ ارتباطی با ویروس هایی ندارد که از طریق تکامل طبیعی بوجود آمده اند.

دیپلمات پیشین آمریکایی گفت: “من از کارشناسان آمار زیستی در یکی از آزمایشگاه های ملی‌مان سوال کردم. آنها در ابتدا گفتند که احتمال وقوع چنین ویروسی به طور طبیعی ۱ در ۱۳ میلیون است و سپس در تخمین های خود تجدید نظر کردند و گفتند که این یک در ۱۳ میلیارد است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا