ایرانخاورمیانهسیاست

یوسی کوهن: «موساد به قلب قلب ایران نفوذ کرد»

یوسی کوهن در آخرین سخنرانی خود به عنوان رئیس موساد گفت که این نهاد اطلاعاتی زمانی که تحت امرش بود «به قلب قلب ایران نفوذ کرد».

یوسی کوهن در آخرین سخنرانی خود به عنوان رئیس موساد گفت که این نهاد اطلاعاتی زمانی که تحت امرش بود به دلیل عملیاتی که اسرار هسته ای ایران و دروغ های آن را فاش کرده و همچنین به طور فعال مانع از عبور ایران از خط قرمزهای اسراییل کرده، “به قلب قلب  ایران نفوذ کرده است”.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل نیز به کوهن برای نقش شخصی خود در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تشکر کرد.

نتانیاهو و کوهن به حمله ژانویه ۲۰۱۸ به بایگانی های مخفی هسته ای تهران اشاره کردند که به عنوان نقطه عطفی برای خروج دولت ترامپ از توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران بود.

این عملیات همچنین باعث فشار جدید آژانس انرژی هسته ای به ایران برای توضیح درباره ابعاد هسته ای گذشته آن شد -روند و تنش هایی که تا امروز ادامه دارد.

نتانیاهو گفت وقتی کوهن در سال ۲۰۱۶ ریاست موساد را به عهده گرفت به او تاکید کرد که مهم‌ترین مسئولیت او «متوقف کردن ایران» است و خاطرنشان کرد عملیات سرقت اطلاعات هسته‌ای ایران از انباری در نزدیکی تهران «یکی از شکوهمندترین دستاوردهای موساد در تمام روزهای فعالیتش» بود.

کشتن محسن فخری‌زاده، عضو ارشد سپاه و معمار برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، انفجار‌های اسرارآمیز در سایت‌های هسته‌ای ایران و سرقت انبوه اسناد هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸، از جمله اقداماتی است که در دوران ریاست کوهن بر موساد، به اسرائیل نسبت داده شده است.

نتانیاهو همچنین از تلاش کوهن به خاطر نقش او در ایجاد توافق نامه های آبراهام تشکر کرد.

مراسم تحلیف رئیس جدید ، دیوید بارنه، روز سه شنبه برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا