آذربایجانجهانسیاست

رسوایی در ارمنستان؛ بقایای سربازان را در زیرزمین مخفی کرده و آذربایجان را مقصر نشان دادند

انتشار عکسهای بقایای سربازان ارمنی و ریخته شدن در زیرزمین سردخانه بیمارستان باعث ایجاد یک رسوایی بزرگ در آستانه انتخابات شده است.

انتشار عکسهای بقایای سربازان ارمنی کشته شده در جریان جنگ ۴۴ روزه قره باغ در ارمنستان و ریخته شدن در زیرزمین سردخانه بیمارستان در شهر آبویان باعث ایجاد یک رسوایی بزرگ در آستانه انتخابات شده است. وزارت بهداشت نتوانست توضیحی برای این واقعیت شرم آور پیدا کند و اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

طبق این عکس ها، کیسه های پلاستیکی متعددی که با اجساد سربازان پر شده است، در زیرزمین سردخانه روی زمین انباشته شده‌اند. زمان ثبت این عکس ها مشخص نیست اما گسترش کارزار انتخاباتی باعث خشم و عصبانیت شبکه های اجتماعی علیه دولت پاشینیان شد.

پیش از انتشار عکس ها، نزدیکان گروهی از نظامیان مفقود ارمنی برای اعتراض جاده ایروان را بستند. آنها گفتند که مقامات اجساد سربازان کشته شده را مدت زیادی در سردخانه نگه داشته اند تا از شایعات در مورد تلفات جلوگیری کنند.

یکی از معترضین گفت که بیش از ۲۰۰ جسد مدتهاست در سردخانه در مکانهای مختلف از جمله در سردخانه‌های میوه نگهداری شده است. شرکت کنندگان گفتند که دولت هنوز تعداد واقعی تلفات را اعلام نکرده است.

در ارمنستان، این واقعیت که اجساد سربازان در کامیون های یخچال دار متعلق به اسپایکا نگهداری می شد، از قبل مشخص بود، اما مقامات گفتند که بقایای بدن پس از بررسی به بستگان تحویل داده شده است. با این حال، حدود ۱۵۰۰ سرباز ارمنی هنوز مفقود هستند. طرف ارمنی، از طریق سازمانهای بشردوستانه بین المللی، هیاهو به پا کرد و آذربایجان را به پنهان کردن تعداد اسیران و ارایه نکردن آمار صدها اسیر ارمنی متهم کرد. اکنون معلوم شد که در واقع اجساد برخی از سربازان کشته شده در جنگ قره‌باغ، در خود ارمنستان، در برخی زیرزمین ها، در کیسه ها نگهداری شده است.

به عبارت دیگر، متهم کردن آذربایجان به نقض هنجارهای بشردوستانه از سوی ارمنستان در حالی که خود در برابر سربازانش که در جنگ کشته شده اند از هنجارهای معمول انسانی پیروی نمی کند. اقدامی غیراخلاقی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا