آذربایجانایران

قدردانی اهالی زلزله زده شیوان‌کندی خوی از ملت آذربایجان

در حاشیه حماسه ۱۸ فروردین و حضور ۱۰۰ هزار نفری هواداران تیراختور در ورزشگاه سهند تبریز، اهالی زلزله زده شیوان‌کندی خوی از ملت آذربایجان قدردانی کردند.

جمعی از اهالی شیوان کندی خوی که اخیرا در اثر زلزله متحمل خساراتی شده‌ بودند، روز ۱۸ فروردین در جریان مسابقه فوتبال دو تیم تیراختور آزربایجان و سپاهان اصفهان، که با حضور ۱۰۰ هزار نفری هواداران تیم محبوب تراکتور همراه بود، با آوردن بنری، تشکر و قدردانی خود را از تورک‌های ایران مخصوصا آزربایجان و تیراختورچی ها اعلام نموده و پیمان همبستگی بستند.

بر روی این بنر شعار «آزربایجان دیاریمیز_ تیراختور افتخاریمیز» و نیز پیام «بیزه دایاق اولدوز، بیزده آرخازداییق» نقش بسته‌ بود.

لازم به ذکر است، در جریان حادثه زلزله خوی که در دی ماه سال گذشته رخ داد و خسارات زیادی را به بار آورد، در غیاب مسئولان دولتی، مردم آزربایجان، تورکمن صحرا، قشقایی‌ها و سایر تورک‌های ساکن در جغرافیای ایران، از اولین ساعات زلزله خود را به خوی و روستاهای اطراف رسانده و به کمک مردم زلزله‌ زده شتافتند.

 در این زلزله نهادها و سازمان‌های دولتی ایران نه تنها کمکی به زلزله زدگان آذربایجانی نکردند بلکه به سرکوب زلزله زدگان و سرکوب امدادرسانان هم پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا