خاورمیانه

در درگیری مسلحانه در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده، فرد مهاجم و یک مامور امنیتی کشته شدند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد درپی درگیری یک مرد مسلح با ماموران امنیتی عربستان سعودی در نزدیکی ساختمان کنسولگری ایالات‌متحده در شهر جده، فرد مسلح و یک مامور امنیتی کشته شدند. مامور امنیتی کشته شده یک فرد نپالی عضو تیم خصوصی امنیتی کنسولگری بود.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه هیچ شهروند ایالات متحده در این درگیری آسیب ندیده، گفت: فرد مسلح به همراه اسلحه خود در نزدیکی کنسولگری از خودرو پیاده شد و وقتی ماموران تلاش کردند جلوی او را بگیرند، بین آنها درگیری مسلحانه رخ داد.

این بیانیه خاطرنشان کرد مقام‌های عربستان سعودی در این مورد در حال انجام تحقیقات هستند و واشینگتن در این زمینه با ریاض در تماس است.

کنسولگری آمریکا در جده در سال‌های اخیر نیز هدف قرار گرفته بود. در سال ۲۰۱۶، یک بمب‌گذار انتحاری طی یک حمله در نزدیکی این کنسولگری کشته شد و دو نفر نیز در این حمله زخمی شدند.

در سال ۲۰۰۴ نیز، پنج نفر با بمب و اسلحه به این کنسولگری هجوم بردند، که در جریان حمله آنها چهار مامور امنیتی سعودی در خارج کنسولگری کشته شدند و پنج کارمند محلی کنسولگری نیز در داخل ساختمان جان خود را از دست دادند. در این حمله سه نفر از مهاجمان کشته و دو نفر آنها بازداشت شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا