اقتصادجهان

دونالد ترامپ از احتمال توافق تجاری فوق العاده میان آمریکا و انگلیس خبر داد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا بامداد جمعه گفت: به احتمال زیاد ایالات متحده می تواند معامله تجاری "خارق العاده ای " با انگلیس به امضاء برساند

به گزارش یاهو نیوز، رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: ما قصد داریم با انگلیس رابطه خارق العاده ای برقرار کرده و یک توافق تجاری فوق العاده با لندن داشته باشیم.

ترامپ همچنین در مورد چین گفت: نشست تجاری میان مقامات آمریکایی و چینی در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) همچنان پابرجاست و من درباره این موضوع با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین تماس خواهم داشت.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: چین می خواهد تعهدات خود را برای خرید کالاهای کشاورزی ایالات متحده خیلی سریع دنبال کند، اما تا کنون اتفاق خاصی رخ نداده است.

پرزیدنت ترامپ هفته گذشته تهدید کرد که از اوایل ماه آینده میلادی بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه ۱۰ درصدی وضع خواهد کرد. ترامپ در توئیتر خود نوشت که همزمان با «ادامه گفت‌وگوهای تجاری» با چین از اول ماه سپتامبر (دهم شهریور) تعرفه‌های جدید را اعمال می‌کند.

آمریکا در حال حاضر بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه ۲۵ درصدی وضع کرده و تعرفه‌های جدید تقریبا تمام محصولات وارد شده از چین را در بر خواهد گرفت.

چین و آمریکا تا کنون ۱۲ دور مذاکره تجاری را انجام دادهاند، اما هنوز به نتیجه نرسیده اند. در آخرین نشست دو کشور که چهارشنبه گذشته در شانگهای پایان یافت دو طرف تصمیم گرفتند که دور سیزدهم این مذاکرات را ماه آینده میلادی در آمریکا از سر بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا