اجتماعیجهانسیاست

رسانه‌های مستقل بلاروس برای همبستگی با روزنامه‌نگاران بازداشت شده صفحه اصلی خود را خالی منتشر کردند

رسانه های مستقل بلاروس، نام روزنامه نگاران شاغل در بدنه خود که اکنون زندانی شده اند را برای همبسستگی با آنها در عناوین خالی مانده خود  درج کرد.

دفتر رادیو اروپای آزاد و رادیو آزادی در بلاروس نیز از شرکت کنندگان در زنجیره همبستگی با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران زندانی شده قرار دارند.

این رسانه‌ها در صفحات خالی وب خود نوشتند: “خبرنگاران عکس الکساندر واسیوکوویچ و اولادز هریدزین ۱۱ روز است که در زندان قرار دارند.

طبق گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، بیش از ۶۰ روزنامه نگار در ابتدای ماه سپتامبر در بلاروس بازداشت شدند و اعتبارنامه حداقل ۱۹ نفر از آنها باطل شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز گزارش داد، پلیس مینسک حدود ۵۰ روزنامه نگار را طی چند ساعت در شامگاه ۲۷ اوت بازداشت کرد و اولین موج بازداشت‌ها در میدان سووبودا، جایی که روزنامه نگاران قبل از یک تظاهرات ضد دولتی تجمع می‌کردند، انجام شد.

این سازمان در بیانیه خود گفت که این اقدامات را تلاشی بی اثر برای ترساندن روزنامه نگاران و ساكت كردن رسانه ها می داند.

الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور بلاروس كه ۲۶ سال است با مشت آهنین بر كشور خود حکومت می‌کند، اعلام كرد كه در انتخابات  ۹ اوت برای ششمین بار در انتخابات پیروز شد، اما صدها هزار نفر در سراسر كشور به دلیل دست‌کاری و تقلب در انتخابات دست به تظاهرات زدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا