جهانسیاست

کشورهای بالتیک، لوکاشنکو و ۲۹ مقام دیگر بلاروس را “عنصر نامطلوب” اعلام کردند

لتونی، لیتوانی و استونی الكساندر لوكاشنكو و ۲۹ مقام ارشد بلاروس را به دلیل تقلب در انتخابات و سرکوب اعتراضات پس از آن در این کشور را "عنصر نامطلوب" اعلام كردند.

لتونی، لیتوانی و استونی الكساندر لوكاشنكو و ۲۹ مقام ارشد بلاروس را به دلیل تقلب در انتخابات و سرکوب اعتراضات پس از آن در این کشور را “عنصر نامطلوب” اعلام كردند.

در بیانیه کتبی وزارت امور خارجه لتونی آمده است که “به‌دلیل سازماندهی و حمایت از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری که در ۹ اوت در بلاروس برگزار شد و همزمان به‌دلیل حمایت از سرکوب خشونت آمیز تظاهرات مسالمت آمیز” در خصوص ۳۰ نفر ممنوعیت ورود به کشور اعمال شد.

در این بیانیه آمده است که لیتوانی و استونی نیز تصمیمات یکسانی گرفته اند.

در لیست تحریم هایی که در آن لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در رده نخست قرار دارد، ویکتور لوکاشنکو پسر بزرگ آقای لوکاشنکو و مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری، ایگور سرگئیانکو رئیس اداره ریاست جمهوری، یوری کارایف وزیر کشور، اولگ اسلیژوسکی وزیر دادگستری، لیدیا یرموشینا رئیس کمیسیون انتخابات و مدیران سازمانهای امنیتی بلاروس نیز “عنصر نامطلوب” اعلام شده‌اند.

پس از اعلام پیروزی الكساندر لوكاشنكو، رئیس جمهور كنونی در انتخابات ریاست جمهوری كه در ۹ اوت در بلاروس برگزار شد، اعتراضات سراسری در این کشور مبنی بر “دستكاری در انتخابات” آغاز شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا