جهان

رهبر کره شمالی بالاخره رصد شد

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی و خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی با انتشار اخبار و تصاویری از حضور «کیم جونگ اون» در یک مراسم رسمی خبر دادند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بعد از ۲۰ روز در یک مراسم عمومی شرکت کرده است.

به گزارش تلویزیون دولتی کره شمالی، رهبر این کشور روز جمعه ۱۲ اردیبهشت، در مراسم افتتاح یک کارخانه تولید کودشیمیایی در «سونچون»، منطقه‌ای در شمال پیونگ‌یانگ، حاضر شده است.

طی سه هفته گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در انظار عمومی ظاهر نشده بود که این امر شایعات بسیاری را در رابطه با سلامتی وی ایجاد کرد.

تصاویر منتشر شده از این مراسم نشان می‌دهد که شماری از مقامات بلندپایه کشور و همچنین «کیم یو جونگ»، خواهر کوچک‌تر رهبر کره‌شمالی نیز در این مراسم او را همراهی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی در این مراسم از سیستم تولید این کارخانه و نقش آن در صنعت شیمیایی و مواد غذایی کشور تمجید کرده است.

شایعات درباره وخامت جسمی رهبر کره‌شمالی از زمانی قوت گرفت که کیم جونگ اون در مراسم رسمی بزرگداشت سالروز تولد پدر بزرگش که روز ۱۵ آوریل است، غایب بوده. کیم جونگ اون از ۱۲ آوریل به این سو دیده نشده بود.

او آخرین بار ۲۰ روز پیش در تاریخ ۱۱ آوریل در یک نشست حزب حاکم کارگر دیده شده بود.

پس از آن گزارش شد هیاتی شامل اعضای بلندپایه حزب کمونیست چین، پنجشنبه هفته گذشته از پکن به کره شمالی سفر کرده است. 

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه گفته بود که ایالات متحده اخیرا نشانی از کیم جونگ اون ندیده است و گزارش‌ها درباره وضع سلامتی او را «به دقت» زیر نظر دارد.

یکی از تازه‌ترین گزارش‌ها در مورد سلامتی رهبر کره شمالی مربوط بود به گروه ناظر «۳۸ شمال» متعلق به اندیشکده آمریکایی استیمسون، که از رویت قطار متعلق به کیم جونگ‌اون در مجتمع «وان‌سَـن»، مجتمع ویژه دستگاه رهبری، خبر داده بود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا