جهان

سفر پزشکان چینی به کره شمالی برای مشاوره درباره کیم جونگ اون

همراه با انتشار اخبار ضد و نقیض در باره وضعیت سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برخی منابع خبری از اعزام یک هیات پزشکی چینی به این کشور خبر داده‌اند.

اخیراً گمانه زنی‌هایی در مورد وضعیت سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مبنی بر آنکه وی تحت عمل جراحی قرار گرفته به وجود آمده است و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد چین برای کیم جونگ اون یک تیم پزشکی را به کره شمالی اعزام کرده است.

دو منبع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود به رویترز گفته‌اند، این هیات به ریاست یک مقام ارشد بخش بین المللی حزب کمونیست چین پنجشنبه پکن را به مقصد کره شمالی ترک کرده است.

معلوم نیست اعزام این هیات از مقامات و پزشکان چینی ارتباطی با سلامت رهبر ۳۶ ساله کره شمالی داشته باشد یا نه.

گفته شده رهبر کره شمالی دارای مرض قند، فشار خون، اسید اوریک و چربی خون بالا است.

یک وب‌سایت خبری مستقر در کره جنوبی، و ناظر بر کره شمالی، به نام «دیلی ان‌کـِی» به نقل از یک منبع مطلع مدعی شد کیم جونگ‌اون روز ۱۲ آوریل (۱۲ روز پیش) تحت عمل جراحی قلب و عروق قرار گرفته است و هم اکنون در ویلایی در شمال پایتخت تحت درمان قرار دارد.

گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی وضعیت سلامت کیم جونگ اون در اوایل ماه آوریل پس از آن آغاز شد که رهبر کره شمالی در جشن تولد پدربزرگش، که یکی از مهمترین تعطیلات کشور است، شرکت نکرد. پیونگ یانگ به صورت رسمی هیچ گونه اظهار نظری درباره وضعیت سلامت رهبر کره شمالی نکرده است،

در همین زمینه مقام‌های حزب کمونیست چین و کره جنوبی گزارش‌ها در خصوص وخیم بودن وضعیت سلامتی کیم جونگ اون را رد کردند.

مقام‌های کره جنوبی طی هفته گذشته گفته بودند هیچ گونه نشانه‌ای که حاکی از وضعیت غیرعادی در کره شمالی باشد، مشاهده نکرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم خبرهای منتشر شده در مورد «وضعیت وخیم» رهبر کره شمالی را رد کرد گفت، فکر نمی‌کنم این گزارش‌ها درست باشند.

با این حال یک سایت خبری مستقر در سئول، پایتخت کره جنوبی ۱۲ آوریل در گزارشی به نقل از یک منبع بی‌نام در کره شمالی از بهبودی حال رهبر کره شمالی پس از انجام عمل جراجی قلبی عروقی خبر داد.

کره شمالی یکی از بسته‌ترین کشورهای جهان است که اخبار و گزارش‌های عینی و مستقل به‌ندرت از آن به بیرون درز پیدا می‌کند.

در پاییز سال ۲۰۱۴ نیز کیم برای مدت ۴۰ روز از انظار عمومی پنهان بود تا بالاخره دوباره دیده شد، در حالی‌که می‌لنگید. سازمان اطلاعاتی کره جنوبی گزارش داد که او تحت عمل جراحی مچ پا قرار گرفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا