fa

روحانی می‌گوید ایران از ترور قاسم سلیمانی نخواهد گذشت

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۸ گفت که "آمریکایی‌ها سردار بزرگ ما را ترور کردند و ما از این نگذشته و نخواهیم گذشت".

او گفته “نیروهای مسلح با غرش موشک‌ها به این اقدام پاسخ دادند که آمریکایی‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌کنند چراکه برای اولین بار در برابر یک کار غلط و وحشیانه پاسخ قاطعانه دریافت کردند”.

این موضع‌گیری رئیس جمهوری ایران در حالی انجام می‌شود که در روزهای گذشته پایگاه نظامی محل استقرار نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و نیروهای عراقی دو بار زیر حملات راکتی قرار گرفته است.

در جریان این حملات دو آمریکایی و یک بریتانیایی کشته و سه پرسنل نظامی ائتلاف و دو عراقی هم مجروح شدند شدند. آمریکا در پاسخ به این حمله مواضع کتائب حزب الله را در عراق هدف قرار داد.

ارتش آمریکا جمعه (۳ ژانویه/ ۱۳ دی ۱۳۹۸) با حمله پهپادی کاروان قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی مهندس فرمانده کتائب حزب الله و معاون رئیس حشد شعبی را هدف گرفت. مقامات ایران تهدید کردند که “انتقامی سخت” از آمریکا گرفته خواهد شد. ایران به تلافی این حمله در اقدامی بی‌سابقه یک پایگاه محل استقرار آمریکایی‌ها در عراق را موشک‌باران کرد.

آمریکا می‌گوید حشد شعبی و گروهی شبه نظامی آن، از پشتیبانی مستقیم ایران برخوردارند.

آقای روحانی گفته ایران در سال ۹۸ مسائل سیاسی و امنیتی داشت.

او همچنین در بخشی از صحبت خود درباره برنامه هسته‌ای ایران گفته “تقریبا همه تعهدات دست و پاگیر را کنار گذاشته و صنعت هسته‌ای آزاد از هر قید و بندی مشغول فعالیت است. کارهای بزرگی در صنعت هسته‌ای انجام شده که در ۲۰ فروردین آن را توضیح می‌دهیم”.

او همچنین اعلام کرد که ایران “در برابر دولت‌هایی که نتوانستند به تعهد خود به خوبی در زمینه هسته‌ای عمل کنند، کاهش تعهدات را شروع کرده و این کار را در پنج مرحله ادامه داد”.

این آخرین جلسه هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۸ بود. هیات دولت ایران در منطقه پاستور تشکیل می‌شد اما از زمان اوج گیری شیوع کرونا محل خود را به مجموعه کاخ سعدآباد تغییر داده است.

در تصاویری که از جلسه هیات دولت منتشر شده، اغلب اعضا ماسک به صورت دارند. امروز آخرین روز کاری سال در ایران است و از فردا تعطیلات آغاز می شود.
روحانی: ۳۰ بهمن متوجه شدیم کرونا آمده است
حسن روحانی رئیس جمهور ایران در صحبت‌های امروز خود گفت “ما ۳۰ بهمن متوجه شدیم که کرونا آمده است. ما در اعلام آن یک روز هم تاخیر نکردیم. ما در این خصوص با مردم صادقانه سخن گفتیم.”

حسن روحانی گفته است “تبلیغات دروغین در مورد کرونا انجام می‌شود. من با روسای علوم پزشکی قم و گیلان صحبت کردم و آنها گفتند در این دو استان از پیک بیماری عبور کردیم. پرسیدم آیا تخت خالی دارید گیلان اعلام کرد ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی خالی است”.

پیش از نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفته بود که اولین بیماری فوتی ناشی از ویروس کرونا در این شهر مربوط به ۲۴ بهمن یک هفته پیش از برگزاری انتخابات و اعلام رسمی ورود کرونا به ایران بوده است.

تاکنون نزدیک به هزار ایرانی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا