جهان

رویترز: حمله هکرهای چین به «مدرنا» برای سرقت اطلاعات واکسن کرونا

رویترز گزارش می‌دهد شرکت بیوتکنولوژی مدرنا که یکی از موسسات پیشرو در ساخت واکسن کرونا است، توسط هکرهای چینی با هدف سرقت داده‌ها مورد حمله قرار گرفته‌ بود.

رویترز به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکایی گزارش می‌دهد، شرکت بیوتکنولوژی مدرنا که یکی از موسسات پیشرو در ساخت واکسن کرونا است در اوایل سال جاری میلادی از سوی هکرهای وابسته به دولت چین با هدف سرقت داده‌های ارزشمند مورد حمله قرار گرفته‌ بود.

هفته پیش، وزارت دادگستری آمریکا علیه دو هکر چینی به اتهام جاسوسی از چند مرکز در آمریکا اعلام جرم کرد. طبق این کیفرخواست، این دو نفر در ارتباط با شبکه رایانه‌ای یک شرکت بیوتکنولوژی در ماساچوست که بر روی تهیه واکسن کرونا پژوهش می کرده «عملیات شناسایی» انجام داده‌اند.

رویتر می‌گوید، شرکت مدرنا که در ماساچوست واقع شده در پاسخ به خبرگزاری تایید کرده که از سوی این گروه هکری که در کیفرخواست به آن اشاره شده، مورد حمله قرار گرفته است.

به گفته دادستان‌های آمریکایی، این هکرها وابسته به وزارت امنیت کشوری چین بوده‌اند.

هفته گذشته، سفارت چین در واشینگتن با رد اتهام انجام حمله هکری از سوی چین مدعی شد کشورش یکی از قربانیان حملات سایبری است.

شرکت مدرنا اخیرا اعلام کرد که در بزرگترین آزمایش واکسن علیه کروناویروس در سطح جهان، واکسن تولیدی خود را بر روی ۳۰ هزار نفر آلوده به این بیماری برای اولین بار آزمایش می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا