جهان

سانحه‌ای که توركيه و آذربايجان را در ماتم فرو برد؛ جزییات تازه از سقوط هلی‌کوپتر نظامی تورکیه

تعداد سربازان جان باحته در سانحه سقوط هلی‌کوپتر نیروی هوایی تورکیه در منطقه تاتوان در استان بیتلیس در کوهستان به ۱۰ نفر رسیده است.

وزارت دفاع تورکیه امروز پنجشنبه ۱۴ اسفند در حساب توئیتر خود اعلام کرد، تعداد سربازان جان باحته در سانحه سقوط هلی‌کوپتر نیروی هوایی تورکیه در منطقه تاتوان در استان بیتلیس در کوهستان به ۱۰ نفر رسیده است. ۴ پرسنل نظامی نیز زخمی شده اند.

به گفته وزارت دفاع تورکیه، این هلی کوپتر در دامنه کوه نمروت سقوط کرده است. به محض گزارش این حادثه، تعداد زیادی آمبولانس و نیروهای امنیتی به منطقه گسیل شدند. خلوصی آکار، وزیر دفاع و ژنرال یاسر گولر، رئیس ستاد کل نیز با هلی کوپتر عازم منطقه شدند.

وزارت دفاع گفت: “ارتباط با یک هلی کوپتر «کوگر» متعلق به فرماندهی نیروهای زمینی که امروز ساعت ۱۳:۵۵ به وقت محلی از بینگول به سمت تاتوان بلند شده بود، در ساعت ۱۴:۲۵ قطع شد. بلافاصله عملیات جستجو با مشارکت پهپادها، هواپیمای ترابری سی‌ان-۲۳۵ و یک هلی کوپتر در منطقه آغاز شد. در نتیجه عملیات جستجو مشخص شد که هلی کوپتر سقوط کرده است. در نتیجه این حادثه ۱۰ نفر از هم رزمان قهرمان ما جان باخته و ۳ نفر زخمی شدند.“

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور تورکیه اطلاعاتی را از وزیر دفاع در مورد سقوط هلیکوپتر دریافت کرد و به مردم تسلیت گفت.

اولین فردی که به محل حادثه رسیده، یک نفر از اهالی محلی بوده است. این ساکن کمک های اولیه را به نیروهای زخمی ارائه داده است. این شهروند تورکیه گفت: “ما نمی دانستیم که هلی کوپتر سقوط کرده است، اما به صدا مشکوک شدیم. صدایی شبیه خرابی موتور شنیدیم. بعد از مدتی بچه ها گفتند که هلی کوپتر سقوط کرده است. رفتیم به سمت بالا. برخی شهید شده بودند و ۴ نفر نیز مجروح. نزدیک یکی رفتم، سرش زیر هلی کوپتر بود، دهانش پر از برف بود. من برف را تمیز کردم تا او نفس بکشد. به خودش آمد و گفت: «من خوبم». من بلافاصله شروع به پاکسازی برف کردم، دستانم زخمی شدند، برف را تمیز کردم و سرباز زخمی را بیرون آوردم. سپس به نزد سرباز دیگر رفتم، کت خودم را در آوردم و روی او کشیدم …”

به گفته رسانه های تورکیه، یکی از شهدا عثمان ارباش، فرمانده سپاه هشتم ارتش بود.

عثمان ارباش یکی از شجاع ترین فرماندهان ارتش تورکیه محسوب می شد. انتظار می رفت که بزودی ژنرال ارتش شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا