اقتصادایرانسیاست

سخنگوی دولت: مردم دستاوردهای بی سابقه و کم نظیر دولت را درک نکردند

علی ربیعی گفت دولت «دستاوردهای اقتصادی ملموس و بزرگی داشت. رشد اقتصادی بالا در کنار کنترل تورم و بهبود فضای کسب و کار در همین دولت اتفاق افتاد.»

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ایران، علی ربیعی، سخنگوی دولت، امروز چهارشنبه ۱۸ تیر در نشست ویدئو کنفرانس با اعضای شورای اطلاع رسانی استان‌ها، گفت: «هر چند امسال به دلیل تشدید فشارهای خارجی» و «رکود جهانی ناشی از شیوع کرونا، سال سختی» پیش‌رو خواهد بود، اما براساس آنچه ایمان به «سنت‌های لایتغیر الهی» عنوان کرد، امیدوار شد که ایران «از این شرایط سخت» عبور خواهد کرد.

آقای ربیعی در ادامه گفت که دولت روحانی در طی دوران فعالیت خود «دستاوردهای چشم گیری دارد» اما مردم «اقدامات و تلاش‌های دولت در زمان تحریم را که بعضا بی سابقه و کم نظیر بوده اند به دلیل وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا درک نکردند.»

سخنگوی دولت روحانی در حالی از دستاوردهای «بی سابقه و کم نظیر» و «رشد اقتصادی بالا در کنار کنترل تورم و بهبود فضای کسب و کار» سخن می‌گوید که قیمت یورو امروز با عبور از مرز ۲۵ هزار تومان و دلار با عبور از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان به بالاترین حد تاریخی خود رسیدند.

از سوی دیگر گزارشات مربوط به اخراج جمعی کارگران، پرستاران و کارکنان بخش‍های مختلف اقتصادی و خدماتی، افزایش شدید قیمت و کرایه مسکن، -تا جایی که اخبار مربوط به کرایه پشت بام در تهران نیز منتشر شده بود- هر روز تیتر خبرگزاری‌های ایران را پر می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنانش مدعی شد که «دشمن با جنگ روانی، سرمایه های اجتماعی را هدف قرار داده که برای مقابله با آن باید تلاش‌ها و اقداماتی که دولت برای حل مشکلات مردم انجام داده و در حال انجام دارد را به آگاهی و اطلاع افکار عمومی رساند.»

به گفته آقای ربیعی دستاوردهای دولت در شرایط سخت که به سهم خود بعضا بی نظیر بوده را [باید] برای مردم ملموس کرد.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا