ایران

سفیر پیشین ایران در آذربایجان: آقای ظریف در مورد ادعایتان مبنی بر حضور مزدوران خارجی در صف ارتش آذربایجان هیچ مسامحه و تعلل نکنید

افشار سلیمانی، سفیر پیشین ایران در آذربایجان در واکنش به ادعاهای ظریف مبنی بر حضور مزدوران خارجی در صف ارتش آذربایجان در حساب اینستاگرامی خود نوشت، بجای سخن گفتن معرفی کنید.

افشار سلیمانی، سفیر پیشین ایران در آذربایجان: سخنی با ظریف
دوروز پس از پایان سفر عراقچی به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا که بمنظور ارائه طرح صلح پیشنهادی ایران در رابطه با مناقشه قره باغ صورت گرفت، محمد جواد ظریف اعلام کرد تقریبا مطمئنیم که نیرو‌های تروریستی در درگیری‌های قره‌باغ حاضر بودند و در مذاکرات اخیر و حتی قبل از آن به اطلاع مقامات آذربایجان، ارمنستان، روسیه و ترکیه رساندیم که ایران چنین چیزی را تحمل نخواهد کرد.
اکنون تروریست‌ها در حاشیه مرز‌های ما نیستند اما احتمال اینکه با فاصله در حاشیه مرز‌های ما باشند، کماکان بالاست.

چند سوال از آقای ظریف

۱- چرا این موضوع را قبل از سفر عراقچی باین چند کشور اعلام نکردید؟
۲- آیا دلیل اعلام این موضوع عدم استقبال روسیه ، آذربایجان ، ارمنستان وترکیه از طرح صلح پیشنهادی ایران است ؟
۳- چرا از احتمالات سخن میگویید ، اگر مستندات و ادله متفن و روشنی در مورد حضور نیروهای تکفیری در کنار مرزهای ایران در دست دارید چرا آنهارا ارائه نمیکنی و با افکارعمومی مردم ایران در میان نمیگذارید ؟
۴- آیا درطول یکماه اخیر که آتش جنگ در منطقه شعله ور شده ، نیروهای مسلح ایران شاهد تیراندازی نیروهای تکفیری به خاک ایران شده اند ؟ یا فردی از آنها ازسوی نیروهای ایرانی به دام افتاده است ؟
۵- مگر مسئولیت نظارت ،کنترل و حفاظت مناطق مرزی کشورهای همسایه ایران
برعهده همان کشورهانیست!؟ اکنون نیز اراضی مرزی آذربایجان با ایران بطول ۱۳۲ کیلومتر در مناطق زتگیلان و خدا آفرین که تحت اشغال نیروهای ارمنی بود اخیرا توسط ارتش آذربایجان آزاد شد و رئیس جمهور این کشور اعلام کرد از این پس مسئولیت کنترل و حفاظت این منطقه برعهده آذربایجان است .وی ضمن تبریک آزادسازی این مناطق مرزی به مردم ایران و آذربابجان اظهار امیدواری کرد که درآینده نزدیک با برقراری تردد مرزی از سوی اتباع دوکشور بویژه مرزنشینان شاهد توسعه و پیشرفت مناطق مرزی باشیم .
۶- چرا درطول۲۷ سال اخیر مناطق مرزی آذربایجان تحت اشغال نیروهای ارمنی بود و ازطریق همین مناطق اقدامات غیر قانونی توسط ارامنه صورت میگرفت هیچ اعتراضی ازسوی ایران به ارمنستان مشاهده نشد؟

آقای ظریف هیچ مسامحه و تعلل نکنید و بجای سخن گفتن دراسرع وقت نیروهای تکفیری که به خاک ایران حمله میکننند در دم به تیغ سربازان اسلام بسپارید و دستگیرشده گان را به مردم ایران ،منطقه و جهان معرفی کنید و علیه هردولتی که به حضور آنها کمک کرده است در مجامع بین المللی اقدام لازم را بعمل آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا