اجتماعیایرانسیاست

حبس تعزیری توحید امیر امینی به مدت ۲ سال و ۶ ماه تقلیل داده شد

از مجموع ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری توحید امیر امینی، فعال مدنی آذربایجانی مطابق با «قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۹۹.۰۲.۲۲»، ۲ سال و ۶ ماه تقلیل داده شد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از کانال تلگرامی عباس لسانی، طی اطلاع شفاهی و درج در سامانه قضائی، ۲ سال و ۶ ماه از مجموع ۷ سال ۶ ماه حبس تعزیری توحید امیر امینی، فعال مدنی محبوس در اندرزگاه ۴ زندان اوین مطابق با «قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۹۹.۰۲.۲۲» تقلیل یافته است.

بر اساس این ابلاغیه، مابقی مجازات تعزیری توحید امیر امینی ۵ سال گردیده است. تا کنون نزدیک به ۲۱ ماه از حبس آقای امیر امینی سپری شده است.

با وجود بخشنامه صادره مبنی بر اعطای مرخصی به تمامی زندانیان در صورت سپری نمودن یک سوم از حبس خود، توحید امیرامینی همچنان با محرومیت از مرخصی، دوران محکومیت خود را میگذراند.

توحید امیر امینی و کیانوش اصلانی قوجه‌بیگلو به علت پخش پوسترهایی به مناسبت روز جهانی زبان مادری در یکم اسفند ماه ۱۳۹۷ توسط مأمورین اطلاعاتی در میدان انقلاب تهران بازداشت و نهایتأ بعد از گذراندن دوره بازداشت موقت و سپری کردن قرار بازداشت در زندان اوین، هر دوی این فعالین توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشار با اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” محاکمه شدند.

از اتهام‌ اول، آقای امیر امینی با ملحوظ نمودن ماده ۱۳۶ ق.م.ا ،تکرار جرم، به ۷.۵ سال و آقای اصلانی‌ قوجه‌بیگلو به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

همچنین، از اتهام دوم آقای امیر امینی به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم و آقای اصلانی تبرئه شده بود. آقای اصلانی در ادامه مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در تمامی گروه‌ها منع شده بود.

طی تجدید نظر خواهی، شعبه ۳۶ به ریاست آقای زرگر با برائت آقای امیر امینی از اتهام فعالیت تبلیغ علیه نظام، مابقی حکم صادره بدوی را عینا تایید و این دو فعال را در مجموع به ۱۲سال و نیم زندان محکوم کرد.

لازم به ذکر است در اصل ۱۵ قانون اساسی ایران بر آموزش زبان های غیر فارسی تاکید شده است اما سالیان سال فعالینی که با روشهای مسالمت آمیز، خواستار اجرای این اصل می باشند تحت پیگرد قرار گرفته با مجازات های سنگین روبرو می گردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا