آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعتراضات آذربایجان؛ ۲۹ تن از فعالین مدنی در تبریز به دادگاه احضار شدند

از  ۲۹ تن از فعالین مدنی آذربایجانی در تبریز خواسته شده که جهت اخذ آخرین دفاع در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز حضور یابند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، بر اساس ابلاغیه‌ای که روز یکشنبه ۱۱ آبان در سامانه الکترونیکی ثبت شده، از  ۲۹ تن از فعالین مدنی آذربایجانی در تبریز خواسته شده که ۳ روز پس از درج در سامانه ابلاغ جهت اخذ آخرین دفاع در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز حضور یابند.

بر این اساس از سیامک کوشی، سعید ملکی مسقران، سلیمان علی‌زاده‌فرد، فرهاد آفتابی، رحیم عبداللهی گلنبر، حمید محمدتقی‌زاده، سیاوش حضرتی دوشتور، امین مهین ابراهیمی، محمدرضا اصغرخانی گنجه‌لو، اکبر قوچعلی پورقاسم سلطانلو، فرهاد بقایی سفیدان، علی اصغریان، امیرحسین کامرانی، هادی مصطفایی، مهدی ابراهیم‌زاده، اسماعیل کوهی‌بشیر، مسعود فتحی، رضا پایین‌پرست، میلاد عالی‌نراد، شاهین پورعبداله مینق، خواد خان‌محمدی، محمد حیدرزاده، فردین عبدی، رحیم عبدالهی، محمد خان‌محمدی، علی داداش‌زاده، مرتضی فرهادزاده، مقصود باقری گلزار، ابوالفضل اکبرزاده سقای، ۲۹ تن از فعالین مدنی آذربایجانی خواسته شده تا برای اخذ آخرین دفاع از بابت اتهامات: «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز حضور یابند.

گفتنی است بازداشت های گسترده فعالین مدنی آذربایجانی در شهرهای تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان، رشت، تهران، خیاو (مشکین‌شهر) و ماکو در پی راه‌پیمایی‌های حمایتی از آزادسازی قاراباغ اشغالی و اعتراض به حمایت دولت ایران از ارمنستان و نیز بسته شدن مرز نوردوز صورت گرفته بود.

این تجمعات و راه‌پیمایی‌ها از روز سه‌شنبه ۸ مهرماه در پارک جیرال اردبیل آغاز و تا روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه سال ۹۹ ادامه داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا