آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

شکنجه شدید فعال مدنی «قاسم محمودی» توسط اداره آگاهی شهرستان کلیبر

قاسم محمودی، در تاریخ ۲۴ فروردین پس از بازداشت از سوی مامورین اداره آگاهی کلیبر و انتقال به این نهاد امیتی بشدت مورد شکنجه بدنی و روحی قرار گرفته است.

بر اساس گزارشات رسیده به بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، قاسم محمودی، فعال مدنی و نوازنده ساز ساکن شهرستان کلیبر، در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ پس از بازداشت از سوی مامورین اداره آگاهی کلیبر در یکی از خیابان‌های این شهر و انتقال به آگاهی بشدت مورد شکنجه بدنی و روحی قرار گرفته است.

طبق اظهارات یک منبع آگاه، قاسم محمودی در اثر شکنجه خشونت‌باری که پس از بازداشت از سوی «ابوالفضل حسن‌پور»، رییس اداره آگاهی شهرستان کلیبر بهمراه سایر مامورین این نهاد امنیتی دیده، دندان‌ها و دنده‌‌هایش در اثر ضربات باتوم و لگد شکسته است.

بر اساس تصاویری که بدست گروه ای‌ان‌تی رسیده، آثار ضرب و شتم و شکنجه همچنین در سایر اعضای بدن محمود قاسمی مشخص است. از جمله گوش، ساق پا، دست‌ها و پاهای این فعال مدنی آذربایجانی بشدت آسیب دیده است.

علاوه بر این، در اثر ضرباتی که با باتوم و شوکر برقی از ناحیه سر به آقای محمودی وارد کرده‌اند، این فعال مدنی دچار سردردهای شدیدی نیز شده است.

همچنین، «ابوالفضل حسن‌پور»، رییس اداره آگاهی شهرستان کلیبر بهمراه سایر مامورین طی مدتی که این خشونت را علیه آقای محمودی اعمال می‌کرده‌اند، فحش‌ها و توهین‌های رکیکی نیز علیه او استفاده کرده‌اند.

رییس اداره آگاهی شهرستان کلیبر، اعترافاتی را پس از اعمال این شکنجه‌ها به امضای آقای محمودی رسانده که طبق گفته این منبع آگاه هیچ ارتباطی با این فعال مدنی آذربایجانی ندارد و «ابوالفضل حسن‌پور» برای لاپوشانی شکنجه‌ای که در حق آقای محمودی روا داشته، اقدام به این کار کرده است.

طبق گفته این منبع آگاه، طی مدتی که آقای محمودی در اداره آگاهی شکنجه می‌شده، مامورین به اقدام این فعال مدنی در اجرای ساز باغلاما و ضبط کلیپ‌ویدیوی آن بر روی پل تاریخی (سینیق کورپو) رودخانه کلیبر اشاره کرده و آن را دلیل «اراذل و اوباش» بودن او عنوان کرده‌اند.

اما اعترافاتی که تحت شکنجه از آقای محمودی گرفته‌اند اشاره‌ای به این موضوع نشده و اتهاماتی است که هیچ ارتباطی با این فعال مدنی ندارد.

این در حالیست که طبق گفته این منبع نزدیک، اگر آقای محمودی جرمی هم مرتکب شده باشد سزاوار چنین برخورد وحشیانه‌ای نیست. این منبع اظهار می‌دارد که خانواده آقای محمودی از میزان خشونتی که علیه فرزندشان اعمال شده در بهت و حیرت هستند.

طی ماه‌های اخیر گزارشات متفاوتی از شکنجه و آزار و اذیت فعالین آذربایجانی از سوی نهادهای امنیتی ایران، منتشر می‌شود.

در یکی از آخرین موارد از این قبیل شکنجه‌ها، یاشار پیری پس از ربوده شدن توسط نیروهای پایگاه بسیج تبریز بشدت مورد شکنجه قرار گفته و چندین روز در بیمارستان بستری شد.

همچنین بخوانید: گزارشی از چگونگی ربایش و شکنجه یاشار پیری توسط «یکی از حوزه‌های بسیج» با دستور «اطلاعات سپاه» 

همچنین یوسف کاری، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان اردبیل پس از آنکه از سوی گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، توسط «نوروزی»، رئیس اندرزگاه این زندان تهدید به پرونده‌سازی جدید و آزار و اذیت در زندان می‌شود.

همچنین بخوانید: رئیس اندرزگاه داخلی زندان اردبیل خطاب به یوسف کاری: «با پرونده‌سازی زندان را برای تو جهنم خواهم کرد»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا