آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

صومی: فوتی‌های ناشی از کرونا در بین زنان آذربایجان‌شرقی در حال نزدیک شدن به مردان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد نتیجه آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است، گفت از سیزدهم شهریور ماه جاری به بعد روند افزایشی در استان را مشاهده می‌کنیم.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریور با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد نتیجه آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است، گفت از سیزدهم شهریور ماه جاری به بعد روند افزایشی در استان را مشاهده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: «فوتی های ناشی از کرونا در بین زنان آذربایجان شرقی در حال نزدیک شدن به مردان است، در حالی که قبلاً آمار فوتی های مردان دو برابر زنان بود.»

این در حالیست که بنا به گفته آقای صومی در کل استان روزانه فقط «حدود ۲۲۰ تست کرونا» انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ورزقان، هوراند و اسکو به عنوان شهرستان های سفید استان از نظر آمار ابتلا به کرونا و از ملکان، میانه، مراغه، کلیبر، عجب شیر، سراب و آذرشهر به‌عنوان شهرستان‌های در وضعیت قرمز نام برد.

آقای صومی گفت بیشترین تعداد بستری‌های کرونا در بستان آباد و بیشترین شناسایی مبتلایان به این بیماری در بناب بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰۰ نفر بستری کرونایی در آذربایجان شرقی داریم، افزود: «وضعیت شهرستان های مرند، شبستر، خداآفرین و بستان آباد نیز از نظر آمار مبتلایان به کرونا زرد و بقیه شهرستان های استان از جمله تبریز در وضعیت نارنجی هستند.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا