آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

صومی: در روزهای آتی شرایط بسیار سختی در آذربایجان‌شرقی حاکم می‌شود

رییس دانشگاه علومپزشکی تبریز گفت ویروس کرونا در حاشیه قرار گرفته و این باعث افزایش آمار مبتلایان و جان باخته‌گان کرونا در استان شده است.

محمدحسین صومی، رییس دانشگاه علومپزشکی تبریز روز پنجشنبه ۵ تیر در جمع خبرنگاران گفت که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی شرایط بسیار سختی در آذربایجان‌شرقی حاکم ‌شود.

آقای صومی همچنین افزود «در روزهای اخیر میزان نگرانی مردم از کرونا و عواقب ناشی از آن، از ۹۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.»

رییس دانشگاه علومپزشکی تبریز گفت «میانگین سنی مبتلایان به کووید-۱۹ در استان ۵۱ سال و میانگین سنی فوتی‌ها ۷۲ سال است و مرگ و میر کرونا در افراد چاق بیشتر از سایر افراد است.»

وی با بیان اینکه هم اکنون میانگین درصد رعایت فاصله گذاری فیزیکی (اجتماعی) در استان، ۵۴ درصد است گفت: «روزانه بیش از ۴۵۰ بیمار کرونایی در استان شناسایی می‌شود.»

آقای صومی با ابراز تاسف از همراهی نکردن مردم در استفاده از ماسک گفت: «کسبه با ۴۴ درصد بیشترین همراهی، رانندگان تاکسی با ۲۶ درصد و آرایشگرها با ۱۰ درصد کمترین همراهی در استفاده از ماسک را داشتند.

این مقام وزارت بهداشت در آذربایجان شرقی در پایان افزود:« میزان استفاده از ماسک در وسایط نقلیه عمومی که یکی از کانون های انتشار ویروس است، ۱۰ درصد است.

به گفته وی، بیشتر از ۵۰ درصد جامعه موازین بهداشتی را در میهمانی‌ها و تجمعات رعایت نمی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا