ایرانخاورمیانه

عربستان سعودی: تلاش های تروریستی ایران نقض آشکار قوانین بین المللی است

شورای وزیران عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند تأکید کرد که اقدامات ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

شورای وزیران عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند، در نشست ویدیویی خود به ریاست ملک سلمان، پادشاه این کشور، تأکید کرد که اقدامات ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

شورای وزیران عربستان تأیید کرد که دو حمله تروریستی اخیر توسط گروه حوثی‌های یمن مورد حمایت ایران، برای هدف قرار دادن راس تانوره و ظهران چیزی نیست جز نقض آشکار قوانین بین المللی، نشان می دهد که آنها اقتصاد جهانی را هدف قرار داده اند.

شورای وزیران عربستان سعودی همچنین از جامعه جهانی خواست تهران را در مورد اقدامات خود پاسخگو کند.

روز دوشنبه ۱۸ اسفند، آمریکا نسبت به “تهدیدهای امنیتی” از طرف “حوثی های مورد حمایت ایران” پس از حمله آن‌ها به تاسیسات نفتی عربستان هشدار داد و به حمایت خود از این کشور تاکید کرد.

جن پسکی، کاخ سفید نیز گفت: “ما درک می‌کنیم که آنها [عربستان] با تهدیدهای امنیتی واقعی از طرف یمن و دیگران [ایران] در منطقه روبرو هستند … ما به دنبال راه هایی برای بهبود حمایت از توانایی عربستان در دفاع از خاک خود در برابر تهدیدات خواهیم بود.”

وزارت امور خارجه تورکیه نیز روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند نگرانی خود را از حملات اخیر حوثی‌های مورد حمایت ایران به خاک عربستان سعودی، به ویژه حمله به بندر راس تانوره و تأسیسات آرامکو در دمام، ابراز داشت.

در بیانیه کتبی وزارت امور خارجه تورکیه، با درخواست توقف فوری حملات علیه عربستان سعودی، گفته شده، با کشور و مردم برادر عربستان سعودی ابراز همدردی می‌کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا