خاورمیانه

عملیات چشمه صلح ترکیه ادادمه می یابد

۱۸۱ موضع گروهای تروریستی کرد درشمال شرقی سوریه در اولین روز حمله ترکیه موردهدف قرار گرفت!

۱۸۱ موضع گروهای تروریستی کرد درشمال شرقی سوریه در اولین روز حمله ترکیه موردهدف قرار گرفت!

ساعت 24-وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای بامداد پنجشنبه اعلام کرد ۱۸۱ موضع گروهای تروریستی کرد را در شمال شرقی سوریه هدف حمله قرار داده است.

وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌‌ای بامداد پنجشنبه (۱۸ مهرماه)اعلام کرد ۱۸۱ موضع گروهای تروریستی کرد را در شمال شرقی سوریه مورد حمله قرار داده است.

شبکه بلومبرگ به نقل از یک مقام ترکیه‌ گزارش کرد، نظامیان این کشور امروز چهارشنبه وارد نواحی شمال شرق سوریه شدند تا حملاتشان را علیه گروه تروریستی کُردی که مناطق نزدیک مرز دو کشور را در کنترل خود دارند آغاز کنند

عملیات چشمه صلح ترکیه با حمله به گروهای تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ شمال شرقی سوریه آغاز شد. اما این عملیات نظامی چه تاثیراتی بر معادلات سوریه و همچنین قدرت‌های منطقه‌ای بر جای خواهد گذاشت؟

ترکیه دو هدف اصلی در شمال شرقی سوریه دارد: نخست، انحدام گروهای تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ شمال شرقی سوریه از نزدیکی مرزهای خود. آنکارا با این کار می‌خواهد تهدید امنیتی این گروهای تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ شمال شرقی سوریه را از مرزهای خود دور کند. اما هدف دوم ترکیه، ایجاد فضایی در داخل سوریه است که از آن طریق بتواند ۲ میلیون پناهنده سوری را که در درون ترکیه هستند در درون سوریه مستقر کند.

چراغ سبز ترامپ به اردوغان: ادامه حمایت ازگروهای شمال شرقی سوریه توجیهی ندارد.

بدیهی است نسبت مستقیمی بین میزان عقب نشینی آمریکا و پیشرفت این مذاکرات وجود دارد و هرچه میزان عقب نشینی آمریکا بیشتر باشد، شانس به نتیجه رسیدن مذاکرات میان گروهای تروریستی و دولت سوریه و روسیه بالاتر خواهد بود.

به نظر می‌رسد تمرکز فوری برنامه‌های نظامی ترکیه در حدود بخشی از مرز بین شهرهای راس‌العین و تل‌ابیض است که حدود ۱۰۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند. یک مقام آمریکایی روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفته است که نیروهای آمریکایی پست‌های دیدبانی خود را در این محدوده تخلیه کرده‌اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا