جهان

تنش لفظی میان بورل و لاوروف به‌دنبال درخواست برای خروج نیروهای روسیه از اوکراین

درخواست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اجلاس «آسه آن» از وزیر خارجه روسیه برای خروج نیروهای کشورش از اوکراین به تنش لفظی میان دو طرف انجامید.

در این‌باره جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از واکنش و مخالفت شدید سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با درخواست خروج نیروهای روسی از اوکراین انتقاد کرد.

بورل در اشاره به تنش‌های به‌وجود آمده در اجلاس «آسه آن» درباره جنگ اوکراین، گفت که او در اظهارات خود از روسیه خواسته تا نیروهایش را از خاک اوکراین خارج کند، اما لاوروف در مخالفت با این درخواست واکنش شدیدی نشان داده و جنگ جاری در اوکراین را «توطئه غرب» دانست که بر مسکو تحمیل شده است.

وزیر خارجه روسیه پیش‌تر تاکید کرده بود که رویارویی و عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تا زمانی که غرب از برنامه‌های خود برای کنترل و شکست دادن مسکو دست نکشد، ادامه خواهد یافت.

به گزارش «رویترز»، لاوروف در مصاحبه‌ای با روزنامه اندونزیایی «کامپاس» که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت که هدف غرب به رهبری آمریکا، تحمیل و گسترش هژمونی خود در جهان است.

وی در این مصاحبه که در وب‌سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، افزود: «چرا رویارویی مسلحانه در اوکراین پایان نمی‌یابد؟ پاسخ بسیار ساده است – این رویارویی تا زمانی که غرب از برنامه‌هایش برای حفظ هژمونی دست نکشد و بر میل وسوسه‌انگیز خود برای تحمیل شکست استراتژیک به روسیه از طریق دست نشانده‌های آن در کییف غلبه نکند، ادامه می‌یابد.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفته بود که «در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر تغییر در این موضع وجود ندارد.»

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا