آذربایجان

فرماندار سولدوز(نقده): ۱۲ هکتار از تالاب درگه سنگی نقده در آتش‌سوزی پنج‌شنبه شب سوخت

فرماندار سولدوز(نقده) در استان آذربایجان غربی از وقوع آتش‌سوزی در تالاب درگه سنگی(داش درگه) خبر داد و گفت که بخشی از این تالاب پنج‌شنبه شب دچار حریق شد.

محمد نوبخت‌نیا، فرماندار سولدوز(نقده): تالاب درگه سنگی سولدوز(نقده) پنج‌شنبه شب دچار آتش‌سوزی شد. نیروهای آتش‌نشانی و نیروهای مردمی پس از ساعتی آتش را مهار کردند اما در اثر آتش‌سوزی حدود ۱۲ هکتار از این تالاب دچار آسیب شد که دلیل آن شدت وزش باد در زمان وقوع حریق بود.

فرماندار سولدوز(نقده)در استان آذربایجان غربی از وقوع آتش‌سوزی در تالاب درگه سنگی(داش درگه) خبر داد و گفت که بخشی از این تالاب پنج‌شنبه شب دچار حریق شد.

نوبخت‌نیا افزود که پس از اطلاع از آتش‌سوزی در این تالاب، نیروهای آتش‌نشانی سولدوز(نقده)و نیروهای مردمی برای مهار حریق اقدام کرده و پس از ساعتی آتش را خاموش کردند.

فرماندار سولدوز(نقده)خاطرنشان که بر اثر این آتش‌سوزی حدود ۱۲هکتار از این تالاب دچار آسیب شد اما گفت که دلیل آن شدت وزش باد در زمان وقوع آتش‌سوزی تالاب درگه سنگی بوده است.

نوبخت‌نیا علت این آتش‌سوزی را ذکر نکرد و گفت که علت آتش‌سوزی در این تالاب در دست بررسی است و پس از پایان بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

تالاب درگه سنگی در  سولدوز(نقده)و جاده اورمیه به مهاباد واقع شده است و مساحت آن حدود ۳۸۰ هکتار و در فصول پرآب حدود ۷۵۰ هکتار است.

سولدوز(نقده)دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که میزبان هزاران پرنده مهاجر و بومی هستند و تالاب درگه سنگی به همراه دو تالاب حسنلو و یادگارلو از جمله تالاب‌های ثبت شده در کنوانسیون رامسر بوده و به عنوان تالاب بین‌المللی و زیستگاه جهانی شناخته می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا