ایرانجهان

فرمانده جدید سنتکام: ایران بی‌ثبات‌کننده‌ترین عامل در خاورمیانه است

مایکل کوریلا، فرمانده جدید ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، جمهوری اسلامی را بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در خاورمیانه خواند و تاکید کرد ایالات‌متحده به ایران اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای نخواهد داد.

فرمانده جدید سنتکام که به عربستان سعودی و مصر سفر کرده، در گفت‌وگو با العربیه خاطرنشان کرد که نگرانی‌های آمریکا در مورد ایران فراتر از توانایی‌ هسته‌ای این کشور است.

کوریلا برنامه موشکی ایران و حمایت جمهوری اسلامی از نیروهای نیابتی خود در منطقه را از دیگر نگرانی‌های ایالات‌متحده خواند و گفت: «تهدید ناشی از ایران نیازمند تلاش قاطع ما و شرکای امنیتی ما در منطقه است و سنتکام به ادامه این تلاش‌ها متعهد است.»

فرمانده جدید سنتکام همچنین ضمن ابراز نگرانی از قاچاق تسلیحات متعارف پیشرفته به حوثی‌های یمن تاکید کرد مبارزه با قاچاق این تسلیحات در همکاری با عربستان سعودی در کانون اصلی تمرکز او خواهد بود.

در همین حال، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، نیز در دیدار با پادشاه اردن در پنتاگون با اشاره به افزایش تهدید موشکی و پهپادی ایران در منطقه تاکید کرد که ایالات‌متحده برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثابت‌کننده ایران و نیروهای نیابتی آن در منطقه، همکاری‌های چندجانبه امنیتی در منطقه را تقویت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا