اجتماعیایرانسیاست

محاکمه امان محمد خوجملی در دادگاه انقلاب گنبدکاووس 

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امان محمد خوجملی، روزنامه نگار تورکمن، روز سه‌شنبه ۲ شهریور، در دادگاه انقلاب گنبدکاووس برگزار شد.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امان محمد خوجملی، روزنامه نگار تورکمن، روز سه‌شنبه ۲ شهریور، در دادگاه انقلاب گنبدکاووس برگزار شد.

بر اساس اطلاع‌رسانی احمد مرادپور، وکیل مدافع این روزنامه‌نگار تورکمن، اولین جلسه دادگاه آقای خوجملی، از بابت اتهام «تأسیس و اداره کانال تلگرامی به قصد برهم زدن امنیت کشور» توسط دادگاه انقلاب گنبدکاووس و به ریاست قاضی تیموری برگزار شد.

امان محمد خوجملی برای اولین بار، روز ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۸، در منزل شخصی اش در روستای «حاللی آخون» از توابع گنبد توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی پس از تفتیش خانه اش، بازداشت و به قید کفالت آزاد شد.

این فعال سیاسی و مدیر کانال تلگرامی فردای آزاد، روز چهارشنبه دوم تیر ماه، با حکم شعبه پنجم دادگستری شهرستان گنبد و به دلیل عدم قبول شعبه ۵ بازپرسی گنبدکاووس با تودیع قرار وثیقه روانه زندان شد.

وس سپس روز دوشنبه ۱۴ تیر، با تودیع قرار وثیقه از زندان گنبدکاووس موقتاً آزاد شد.

آقای خوجملی از روزنامه نگاران سرشناس تورکمن‌صحرا است که مقاله هایش در نشریات محلی و سایتهای اینترنتی و دنیای مجازی به شکل مستمر منتشر می شود. این روزنامه‌نگار که نگاهی انتقادی به سیاست حاکم بر جامعه تورکمن صحرا و کل ایران دارد، پیش از این چندین بار توسط نیروهای اطلاعاتی تهدید شده بود، اما این تهدیدها مانع نوشتن و ارائه نظر و انتقادات وی نشده بود.

آقای خوجملی پیش از این در مردادماه ۹۹، از بابت اتهام نشر اکاذیب توسط شعبه ۱۰۲ دادگستری گنبد کاووس به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

این حکم پس از اعتراض این شهروند با یک درجه تخفیف به پرداخت دو میلیون تومان جزای نقدی کاهش یافته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا