جهان

محکومیت حمله ارمنستان به آزربایجان از سوی  احزاب سیاسی ترکیه

در پی حمله نظامی ارمنستان به جمهوری آزربایجان و جان باختن شماری از غیرنظامیان و نظامیان این کشور، احزاب سیاسی ترکیه با انتشار بیانیه‌ای مشترک این حمله را محکوم کردند.

چهار حزب سیاسی مطرح ترکیه با انتشار بیانیه‌ای مشترک حمله نظامی ارمنستان به خاک آذربایجان را محکوم کرده و این حمله را مصداق بارز تجاوزگری و توسعه‌طلبی ارمنستان خواندند.

در این بیانیه مشترک آمده است که حمله تازه ارمنستان به منطقه تُووز در جمهوری آذربایجان نشان می‌دهد که این کشور در اشغال قره‌باغ نیز از این سیاست تهاجمی و توسعه‌طلبانه استفاده کرده است.

احزاب سیاسی ترکیه همچنین در باره عواقب خطرناک این اقدام ارمنستان در به خطر انداختن صلح و ثبات در قفقاز جنوبی هشدار داد اند.

این بیانیه می‌افزاید، از جوامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا واکنش لازم را به این اقدام ارمنستان در نقض حقوق بین‌المللی نشان دهند.

در ادامه این بیانیه آمده که اختلاف بر سر قره‌باغ علیا نیز باید بر اساس تمامیت ارضی آذربایجان که از سوی جوامع بین‌المللی به رسمیت شناخته می‌شود، حل شود. ارمنستان باید به تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد در این باره احترام بگذارد و به اشغال خاک آذربایجان پایان دهد.

در پایان این بیانیه تاکید شده که بنا بر شعار «یک ملت دو دولت»، ترکیه همیشه در کنار آذربایجان خواهد بود و از هیچ کمکی در این باره مذایقه نخواهد کرد

حزب عدالت و توسعه، حزب جمهوری‌خواه خلق، حزب حرکت ملی و حزب نیک تورکیه امضاء کنندگان این بیانیه مشترک هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا