سیاست

معاون اردوغان: هیچ طرحی در منطقه بدون حضور ترکیه موفق نخواهد شد

فواد اوکتای، معاون رئیس جمهوری ترکیه با بیان این مطلب که تعداد نیروهای خود در لیبی را براساس نیاز تنظیم خواهد کرد، افزود: ما برای مقابله با بازی‌های منطقه‌ای علیه کشورمان در لیبی و قبرس حضور داریم.

به گزارش سی ان ان تورک، فوآد اوکتای، معاون رئیس جمهوری ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت: هیچ طرحی در منطقه بدون حضور ترکیه موفق نخواهد شد.

 

 

این مقام مسئول ترکیه درباره توافق ترکیه با لیبی در نوامبر ۲۰۱۹ درباره مشخص کردن مرزهای آبی نیز گفت: نقشه مربوط به محدود کردن ترکیه در مرزهای زمینی خنثی شده است.

 

وی همچنین افزود: اقتصاد ترکیه در ۲۰۱۹ توازن داشت و با نظم بود و حالا در ۲۰۲۰ شاهد آغاز یک احیای جدید خواهیم بود.

 

در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹، آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی دو توافق جداگانه امضا کردند که یکی همکاری نظامی و دیگری مرزهای دریایی در مدیترانه شرقی بود.

 

فواد اوکتای با اشاره به اینکه امضای توافق‌نامه میان ترکیه و لیبی، اجرای پروژه صلح در منطقه بوده و بخشی از فعالیت‌های دریایی کشورمان در مدیترانه است، افزود: با توافق‌نامه آنکارا-طرابلس نقشه‌ کسانی را که می‌خواستند ما را در خشکی حبس کنند به‌هم ریختیم.

 

وی درباره لایحه امنیتی درخصوص لیبی نیز که قرار است روز پنجشنبه در پارلمان ترکیه به رای گذاشته شود، گفت، این لایحه مجوز استقرار سربازان ترکیه را برای یک سال صادر می‌کند و در صورت لزوم آنها را می‌توان اعزام کرد.

 

آقای اوکتای ادامه داد: امیدواریم نیازی به اعزام نیروی بیشتر به لیبی نباشد و طرف‌های درگیر پیام لازم را گرفته باشند. تعداد نیروهای خود در لیبی را براساس نیاز تنظیم خواهد کرد.

 

وی همچنین به اقدامات موفقیت آمیز ترکیه در صنعت دفاعی این کشور نیز تاکید کرد و گفت: آنکارا به تولید جنگنده‌ها شامل مدل‌های بدون سرنشین و شبیه به اف-۳۵ می‌پردازد.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا