آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز: «دچار کمبود پزشک و پرستار هستیم»

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «حتی الان، وضعیت از فروردین ماه و تیر ماه که اوج شیوع بیماری و تعداد بستری‌ها بود، وخیم‌تر است.»

روزبه رجایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز یکشنبه ۳۰ شهریور در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه رکورد تعداد بستری‌ها در آذربایجان شرقی، دو روز قبل زده شد، گفت: «حتی الان، وضعیت از فروردین ماه و تیر ماه که اوج شیوع بیماری و تعداد بستری‌ها بود، وخیم‌تر است.»

این در حالیست که کارشناسان نسبت به برگزاری مراسم محرم و بازگشایی حضوری مدارس هشدارهای جدی داده بودند.

به گفته آقای رجایی «در حال حاضر حدود ۸۷۰ نفر در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری بوده و آمار تا ۹۰۰ نفر متغیر است.»

با این حال او هشدار داد که حجم زیاد مراجعه به بیمارستان‌ها و افزایش موارد بستری باعث می‎شود تا ظرفیت جدید هم که به خاطر افزایش مبتلایان تخصیص یافته بود، تکمیل شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت مشکل اصلی «کمبود نیروی انسانی است، چرا که برخی از کادرهای درمان هم بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ مجبور به خروج از چرخه‎ درمان هستند.» او تاکید کرد که این به معنای کمبود تخت نیست.

آقای رجایی در ادامه هشدار خود اظهار داشت: «نمی‌توانیم کل بیمارستان‌ها و آی. سی. یوها را به کویید-۱۹ اختصاص دهیم، چرا که سایر بیماران هم مانند بیماران نیازمند جراحی و بیماران دچار سکته مغزی برخلاف روزهای ابتدایی شیوع کرونا که مراجعات عادی کاهش یافته بود، مراجعه می‌کنند و بر همین اساس الان وضعیت وخیم‌تر است.»

با افزایش مبتلایان در روزهای گذشته در تبریز، ایرج حریرچی بدون اشاره به تجمعات و عزاداری‌های محرم و همچنین بازگشایی حضوری مدارس مدعی شد که ترددها و بازدیدهای آخر هفته‌ای در تبریز و ترافیک سنگین ائل‌گلی، شلوغی پاساژها و مراکز خرید، فست فودها و بستنی‌فروشی‌ها از علت افزایش موارد مثبت در تبریز هستند.

این تناقض در اظهار نظر مقامات دولتی در حالیست که حسن روحانی هر روز به فعالیت‌های اقتصادی و آموزش حضوری تاکید دارد اما بدون ارایه هیچ گونه برنامه‌ مدون و کارآمدی فقط توصیه‌های فاصله‌گذاری و ماسک را تکرار می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا