ایرانسیاستورزش

معاون وزیر ورزش تغییر فیزیولوژی بدن زن را مغایر با «مبانی اعتقادی» دانست

معاون وزیر ورزش گفت در مبانی اعتقادی ما از زن به عنوان ریحانه یاد شده، نمی‌توانیم رشته‌ای را قبول کنیم که کل سیستم بدنی و فیزیولوژی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مهین فرهادی‌زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد درخواست فعالیت زنان در سه رشته پاورلیفتینگ، بوکس و ورزش‌های زورخانه‌ای گفت «پیشینه رشته را هم در نظر می‌گیریم که در بخش زنان چگونه است، از طرفی به ملاحظات فرهنگی هم توجه می‌کنیم.»

معاون وزیر ورزش که خود نیز یک زن است در مورد رشته پاورلیفتینگ گفت «اگر بحث پرورش اندام را در نظر دارند، به سرعت و پس از دریافت نامه پاسخ منفی می‌دهیم چون بحث پرورش اندام و حجیم شدن عضلات شیوه‌های خود را دارد که با شرایط زنان جور در نمی‌آید.»

خانم فرهادی‌زاد در باره ورزش زورخانه‌ای نیز گفت که تعداد انگشت‌شماری از زنان علاقمند این ورزش هستند، معاون ورزش ایران سپس انگار که درخواست فعالیت در این ورزش را زنان کشورهای خارجی داده‌اند، بیان می‌دارد «در این زمینه به تاریخ تربیت بدنی هم نگاه می‌کنیم؛ ورزش زورخانه تاریخ دارد و برای کشور ماست.»

وی در ادامه افزود «زورخانه برای مردان بوده و لباس آن هم کاملا برای مردان است.»

خانم فرهادی‌زاد در حالی به نامناسب بودن لباس زورخانه‌ای برای زنان تاکید می‌کند که در رشته فوتبال و والیبال به‌راحتی توانستند لباس اسلامی مورد نظر خودشان را طراحی و قابل استفاده کنند.

او سپس با اشاره به پیشینه مردانه این ورزش پرسید «در گذشته زنان در این رشته فعالیت کرده‌اند؟…چرا دنبال پهلوانی در ورزش زورخانه می‌گردید؟ بروید پیشینه آن را ببینید که زنان هم بوده‌اند یا نه؟ باید هدف بانوان از انتخاب این ورزش را هم بپرسید.»

به گزارش ایسنا زنان پاورلیفتینگ و ورزش زورخانه‌ای در سال‌های ۹۶ و ۹۸ با ارسال نامه‌هایی به وزارت ورزش خواهان حضور در این رشته‌ها شده‌اند اما تاکنون تصمیم قطعی در مورد این رشته‌ها گرفته نشده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا