ایران

ناراحتیم که می‌بینیم مردم ایران به‌خاطر حاکمانشان به فقر دچار شده‌اند

وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری با تاکید بر اینکه مماشات با رژیم ایران جواب نمی‌دهد ، اظهار داشت: نقض حقوق بشر در ایران فراتر از غیرقابل قبول است.

مایک پمپئو، وزبر امور خارجه آمریکا امروز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری درخصوص اوضاع حقوق بشر در ایران گفت: به مسئولان‌ نظام ایران اعلام می‌کنم که اگر به دنبال احیای کشورشان هستند باید به حقوق بشر احترام بگذارند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی ایالات متحده گفت: ناراحتیم که می‌بینیم مردم ایران به‌خاطر حاکمانشان به فقر دچار شده‌اند، اما ایالات متحده آمریکا و پرزیدنت دونالد ترامپ در کنار مردم ایران است و حمایت اخلاقی ما از مردم ایران، مهم است.

وی با تاکید بر اینکه رژیم ایران ناقض حقوق بشر است، تایید کرد که مردم ایران علیه چنین مسائلی اعتراض دارند.

آقای پمپئو در ادامه افزود: کسانی که ریشه خشم را چهل سال قبل در این کشور ایجاد کردند باید رفتارشان تغییر کند.

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در ادامه اظهارات خود بیان کرد: ایرانیان آزادی را دوست دارند. نظام ایران حقوق بشر و قانون اساسی خودش را نقض می‌کند. بر اساس قانون اساسی آن کشور اعتراض حق مردم ایران است!

 

وی با بیان اینکه ما از مردم ایران خواستیم برای ما شواهدی از سرکوب رژیم بفرستند، افزود: نقض حقوق بشر در ایرانی فراتر از غیرقابل قبول است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که صدور ویزای آمریکا به مسئولان ایرانی و خانواده‌ های آنها را محدودتر خواهیم کرد.

وی همچنین افزود: ایران آزادی مذهبی را در آن کشور نقض کرده است و ما امروز قاضی مقیسه و قاضی صلواتی را تحریم می‌کنیم. قاضی مقیسه نسرین ستوده را به ۳۳ سال زندان محکوم کرده و صلواتی صدها زندانی سیاسی را راهی زندان کرده است.

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا