آذربایجانایران

نصب عکس یادگاری قصاب مردم ارومیه بر دیوار مرکز اسناد و کتابخانه ملی تبریز

در جلسه معارفه سرپرست رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور در تبریز عکسی در رسانه ها پخش شده که مربوط به عکس یادگاری «اسماعیل سیمیتکو» یاغی و قصاب مردم اورمیه است که در جنایت های او هزاران نفر از مردم آذربایجان سلاخی شدند.

کاربران آذربایجانی اعلام کرده اند نصب این عکس با قاب که در جلسات قبلی هم دیده می شود، تجلیل یک جنایتکار بوده و هر چه سریع تر باید برچیده شود.

اسماعیل سیمیتکو در آشفته بازار جنگ جهانی اول و در سخت‌ترین روزهای مردم غرب آذربایجان که تازه از قتل عام دستجات مسلح ارمنی (جیلو‌) خلاصی یافته بودند با سوء استفاده از خلا قدرت ایجاد شده، در اورمیه و شهرهای اطراف، هزاران تورک آذربایجانی را قتل عام کرد.

حکومت ایران و سپاه پاسداران روابط گسترده ای با گروههای مافیایی – تروریستی کُردی و قاچاقچیان کُرد دارد و از این تبهکاران در ترورهای برون مرزی، همچنین بر علیه آذربایجان شمالی، جنوبی و ترکیه استفاده می کنددر سال‌های اخیر نیز همکاری حکومت ایران با نوادگان اسماعیل سیمیتکو در قاجاق مواد مخدر، قاچاق انسان و ترور گسترش یافته و جمهوری اسلامی در تلاش است با اقدامات ایذایی چهره موجه از این خانواده ارائه دهد.

در فروردین ماه ۱۴۰۱ نیز «محمدصادق معتمدیان» استاندار بیگانه و هوادار گروههای تروریستی کُردی و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران با باند مافیایی سیمیتکو دیدار کردند.

«ناجی شریفی زیندشتی»، تروریست وابسته به پ ک ک و قاچاقچی تحت تعقیب بین المللی نیز همانند باند سیمیتکو تحت حمایت حکومت ایران است. او از کردهای «ممکان»؛ یکی از روستاهای مرزی آذربایجان غربی است. زیندشتی در ترکیه برای سپاه پاسداران ایران چندین ترور و آدم‌ربایی سیاسی انجام داده و به همین دلیل در ترکیه تحت تعقیب است.

در فروردین ماه ۱۴۰۱ «عزیز سهندی»، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی «ناجی شریفی زیندشتی»، تروریست وابسته به پ ک ک و قاچاقچی تحت تعقیب بین المللی را «خیّر» نامید و از وی تقدیر کرد. شبکه استانی آذربایجان غربی وابسته به صداوسیمای ایران نیز گزارشی از پخش ۲۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های کُرد توسط موسسه به ظاهر خیریه «ستاره زیندشت» متعلق به این قاچاقچی بین المللی را منتشر و در صدد تطهیر فعالیت های تروریستی وی برآمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا