خاورمیانهسلامتی و زندگی

نماز و حضور در صحن‌های خارجی حرمین شریفین نیز تعلیق شد

پادشاهی عربی سعودی روز سه‌شنبه و در چارچوب تلاش‌های انجام شده برای ممانعت از انتشار ویروس کرونا از متوقف شدن نماز در داخل مساجد این کشور خبر داد.

پادشاهی عربی سعودی شامگاه پنج‌شنبه 19 مارس 2020 با نگرانی از انتشار ویروس کرونا، حضور و نماز در صحن‌های خارجی حرمین شریفین را نیز به ویژه در روز جمعه تعلیق کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) هانی بن حسنی حیدر سخنگوی ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد نبوی شامگاه پنج‌شنبه اظهار داشت که ریاست و طرف‌های امنیتی و بهداشتی ذیربط در چارچوب تدابیر و اقدامات پیش‌گیرانه برای ممانعت از شیوع ویروس جدید کرونا تصمیم گرفتند ابتدا از روز جمعه حضور و نمازها در صحن‌های خارجی در مسجد الحرام و مسجد نبوی نیز تعلیق شود.

این سخنگوی رسمی تاکید کرد ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد نبوی از همگان می‌خواهد تا با تمامی تدابیر و اقدامات پیش‌گیرانه اتخاذ شده برای محافظت از بهداشت و سلامت زائران مسجد الحرام و مسجد نبوی جهت جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا (كوفيد – 19) در میان نمازگزاران، همکاری کنند.

هانی بن حسنی حیدر همچنین افزود، ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد نبوی با همکاری با طرف‌های امنیتی و بهداشتی و ضمن کاربرد بالاترین استانداردها جهت تحقق بخشیدن به اهداف کریمه اقدام به اتخاذ اقدامات پیش‌گیرانه‌ای برای ممانعت از انتشار ویروس کرونا کرده و در این راستا تلاش دارد تا حرمین شریفین را برای ادای نماز در محیطی امن، بهداشتی و مطمئن مهیّا کند.

پادشاهی عربی سعودی روز سه‌شنبه و در چارچوب تلاش‌های انجام شده برای ممانعت از انتشار ویروس کرونا از متوقف شدن نماز در داخل مساجد این کشور خبر داد.

از سویی دیگر ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه سعودی پنج‌شنبه تاکید کرد که پادشاهی عربی سعودی به اتخاد کل تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با ویروس جدید کرونا ادامه می‌دهد.

خادم الحرمین الشریفین ملک سلمان بن عبدالعزیز شامگاه پنج‌شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت:« سعودی‌ها قدرت و ایستادگی خود در مقابله با بحران کرونا را به نمایش گذاشتند».

ملک سلمان افزود: «ما همانند تمام جهان با مرحله سختی مواجه هستیم، اما ما برای محافظت از بهداشت و سلامتی شهروندانمان از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نخواهیم کرد».

پادشاه سعودی همچنین ضمن تحسین عملکرد مردم این کشور در مقابله با بحران کرونا گفت: «آن قدرت و ایستادگی که در این مرحله سخت به نمایش گذاشتید و همکاری کاملتان با دستگاه‌های ذیربط یکی از پایه‌های موفقیت تلاش‌های حکومت است».

خادم حرمین شریفین همچنین از کادرهای پزشکی که برای محافظت از بهداشت و سلامتی شهروندان تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا