ایران

نماینده مجلس: دانشجویان با وجود «عدم حضور» در تجمعات «بازداشت» شده‌اند

محمود صادقی با بیان اینکه در جریان افزایش قیمت بنزین فضا به سرعت امنیتی شده و اجازه بحث به نمایندگان داده نشد، اعلام کرد که دانشجویان با «وجود عدم حضور در تجمعات» بازداشت شده‌اند.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس ایران با تاکید بر لزوم تحقیق و تفحص از اعتراضات اخیر بویژه پیگیری بازداشت دانشجویان تصریح کرد: “باید بازداشت دانشجویانی که در تجمعات حضور نداشتند اما برای جلوگیری از اقدامات، پیشگیرانه دستگیر شده‌اند مورد بررسی قرار گیرد، این کار به هیچ عنوان محل قانونی ندارد و باید مشخص شود که چرا صورت گرفته است”.

 

به گزارش خبرگزاری “ایلنا”، وی با بیان این که متاسفانه در بحث بنزین به سرعت فضا را امنیتی کردیم، افزود: حتی در مجلس اجازه طرح بحث به نمایندگان ندادیم که همین امر باعث شد جامعه به یک نوعی دچار ابهام، سر در گمی و التهاب شود.

صادقی در ادامه در واکنش به سخنان وزیر کشور ایران مبنی بر اینکه اعترافات افراد دستگیر شده در ناآرامی‌های اخیر باید از طریق تلویزیون پخش شود، آن هم در صورتی که فراکسیون امید طرح «ممنوعیت پخش اعترافات از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری» را چندی پیش در مجلس مطرح کرد، گفت: طرح ممنوعیت پخش اعترفات تلویزیونی آماده و به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شده که در نوبت رسیدگی است.

وی با بیان اینکه وادار کردن افراد به اعترافات آن هم برای پخش از تلویزیون خلاف موازین قانونی است و در هیچ مورد پذیرفته نیست، تصریح کرد: معمولا اشخاص اعترافاتی را که بر زبان می‌آوردند در مراحل بعدی آنها را تکذیب می‌کنند.

این نماینده مجلس ایران اظهار داشت: یک سلیقه و گروه خاصی در صدا وسیما وجود دارد که بر مبنای نگرش خودشان روایت‌ها و گزارش‌ها را تقطیع و تحریف شده از اتفاقات در طول سال‌های مختلف و حوادث اخیر ارائه می‌دهند.

صادقی افزود: راهپیمایی سراسری صورت می‌گیرد رسانه ملی شعارها و تصویر پلاکاردهای علیه دولت را به نمایش می‌گذارد اما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند مردم اعتراضات خودشان را بیان کنند!

وی خاطر نشان کرد: از نظر معترضان بحث بنزین نمونه‌ای از نقدهایی است که مطرح می‌شود مسائل عمیق‌تر و دنباله‌دارتر از این حرف‌ها است که هیچ گاه هم متاسفانه اجازه نداده‌ایم در رسانه ملی مطرح شوند.

 

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا