آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

هشتک “من دیلیمله یاشارام” و سکوت اپوزیسیون ایران محور – ✍️ سالار طاهرافشار

دیروز پنجشنبه ۱۴ اسفند فراخوانی از سوی فعالان مدنی آذربایجان برای حمایت از زبان مادری و یاشار پیری با هشتک "#من_دیلیمله_یاشارام" آغاز شد.

این فراخوان برای حمایت از یاشار پیری صورت گرفت.

آقای پیری در تاریخ ۳ اسفند توسط بسیجیان با گزارش سازمان اطلاعات سپاه استان آذربایجان شرقی به صورت اسفناکی بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفت که باعث بستری شدن وی در بیمارستان امام رضای شهر تبریز و طبق گزارش مستند از برادر وی که در صفحه اینستاگرامش منتشر نموده، در وضعیت وخیمی از ناحیه کلیه قرار دارد و تا کنون پنج نوبت مورد دیالیز قرار گرفته است.

این فراخوان از حمایت جدی و قابل تحسینی از سوی مردم آذربایجان قرار گرفته است؛ ولی مساله این است که طبق معمول اپوزیسیون ایران محور نه تنها سکوت کرده، بلکه تعداد قابل چشمگیری با الفاظ رکیک به آذربایجان و یاشار پیری توهین میکنند.

در تاریخ آذربایجان این اولین بار نیست که ملت آذربایجان زیر تبعیض های نژادی قرار میگیرد. و جوانانش را مورد شدید ترین شکنجه ها قرار میدهند. بلکه بعد از پیروزی مشروطه، آغاز سلطنت پهلوی، سقوط حکومت دموکراتیک آذربایجان (فرقه دموکرات آذربایجان) و دولت‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران همیشه ملت آذربایجان را از حق و حقوق اولیه خود دور کرده اند و در صورت مخالفت، مردم آذربایجان را دستگیر، شکنجه و حتی کشته اند.

این نشانگر این است که روزی اگر حکومت مرکزی ایران ضعیف شود و قدرت به دست این اپوزیسیون اغلب خارج نشین ایرانی بیفتد، دوباره حقوق چهل میلیون تورک آذربایجان زیر پا گذاشته شده و طبق معمول مردم آذربایجان را سرکوب، قتل عام و تاراج خواهند کرد؛ و این یعنی تکرار تاریخ.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا