ایرانسلامتی و زندگی

وزارت بهداشت ایران: 63 درصد ایرانیان کرونا می‌گیرند

کارگروه اپیدمیولوژی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد درصورتی‌ که واکسن یا درمانی برای کرونا پیدا نشود حدود 63 درصد ایرانیان به این ویروس مبتلا خواهند شد

کارگروه اپیدمیولوژی وزارت بهداشت ایران با انتشار گزارشی اعلام کرد که در صورت دست‌نیافتن به روش‌های درمانی جدید، واکسن و ثبات میزان مسری‌بودن و بیماری‌زایی ویروس، روند طبیعی این بیماری در سال‌های آینده در ایران ادامه داشته و احتمالا تا 63 درصد افراد را مبتلا خواهد کرد.

این کارگروه که معتبرین کارگروه ایران در این زمینه است و نتایج کارهایش معیار تعیین سیاست‌های این کشور است، در گزارش خود آورده است:

”نتایج مدل‌سازی‌ها هم نشان می‌دهد که بدون مداخله جدی و اضافه و حفظ ایزولاسیون نزدیک 10 درصد، موج اپیدمی تا انتهای اردیبهشت ادامه‌دار و بسیار سنگین خواهد بود.

اولا اپیدمی مذکور بسیار جدی بوده و نیاز به تمهیدات بلندمدت دارد. اما برای کنترل موج اول این بیماری، سیاست ایزوله‌کردن بیماران و افراد مشکوک و کاهش تماس‌های مردم تنها و مهم‌ترین عامل کنترل‌کننده است.

اگر متوسط میزان تماس افراد مبتلا و مشکوک از 20 اسفندماه در سطح 25 درصد باشد، تعداد مرگ تجمعی تا انتهای اردیبهشت ماه، برای کل کشور، 13 هزار و 450 نفر خواهد بود. براساس سناریوی دوم، اگر با تمهیدات لازم، سطح ایزولاسیون از 20 اسفندماه به 32 درصد برسد، تعداد مرگ تجمعی کشور به هشت هزار و630 نفر خواهد رسید. در حالت سوم هم اگر تلاش شود تا سطح ایزولاسیون به 40 درصد برسد، مرگ تجمعی کشور شش‌هزار و 30 نفر خواهد بود.”

گفتنی است طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت ایران تا ظهر روز گذشته ( 23 مارس 2020) 23 هزار و 49 نفر به بیماری کویید 19 مبتلا شدند که از این تعداد هزار و 812 نفر جان باختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا