خاورمیانهسیاست

وزارت خارجه امارات متحده عربی: اشرف غنی در ابوظبی است

وزیر خارجه امارات متحده عربی روز چهارشنبه ۲۷ مرداد گفت که اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان همراه با خانواده‌اش در ابوظبی است.

وزیر خارجه امارات متحده عربی روز چهارشنبه ۲۷ مرداد گفت که اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان، در پایتخت امارات متحده عربی (ابوظبی) با خانواده اش است و رهبر افغانستان را به دلایل بشردوستانه پذیرفته‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است: «وزارت خارجه و وزارت همکاری بین المللی امارات می تواند تأیید کند که امارات اشرف غنی و خانواده اش را به دلایل بشردوستانه در این کشور پذیرفته است.»

غنی افغانستان را در همان روزی که طالبان وارد کابل، پایتخت این کشور شد، ترک کرد. تا روز چهارشنبه محل اقامت وی ​​مشخص نبود. به گفته سفارت روسیه در کابل، رهبر افغانستان با اتومبیل و هلیکوپتر مملو از پول نقد فرار کرد و غیرنظامیان افغانستان را در حالی که از ترس اعدام های دسته جمعی و کشتار طالبان به قصد خروج از افغانستان به فرودگاه بین المللی حامد کرزی در کابل هجوم آوردند، ترک کرد.

به نظر می رسد اعضای دولت برکنار شده در دره پنجشیر در شمال کابل، محل استقرار شبه نظامیان اتحاد شمال که در سال ۲۰۰۱ با ایالات متحده علیه طالبان متحد شده بودند، گرد هم آمده‌اند.

امرالله صالح، معاون رئیس جمهور، روز سه شنبه در توئیتر نوشت که او سرپرست رئیس جمهور قانونی کشور است. او به همراه ژنرال بسم الله محمدی، وزیر دفاع و همچنین احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود، رهبر کشته شده اتحاد شمالی، در دره پنجشیر گرد هم آمده اند.

هنوز مشخص نیست که آیا آنها قصد دارند طالبان را که هفته گذشته بیشتر کشور را طی چند روز به تصرف خود درآوردند، به چالش بکشند یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا