اجتماعیایران

پرستاران در تجمع اعتراضی مشهد؛ ۱۰ نفر بازداشت شد

در تجمعی که پرستاران مشهدی مقابل دادگستری این شهر برگزار کردند، خواستار آن بودند تا دستگاه قضایی برای تحقق خواسته‌های صنفی آنها ورود کند ولی ۱۰ پرستار بازداشت شد.

دبیرکل خانه پرستار اعلام کرد در تجمعی که جمعی از پرستاران امروز چهارشنبه، ۱۱تیر مقابل دادگستری مشهد برگزار کرده بودند، تعدادی از پرستاران بازداشت و بعد آزاد شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از دبیرکل خانه پرستار برخی از مشکلات پرستاران مشهدی «جبران کمبود کادر پرستاری و افزایش فشار کار در روزهای مقابله با کرونا، رفع تبعیض بین گروه‌های پزشکی با پرستاری، رفع تبعیض میان نیروهای ستادی با بالینی، به‌روز کردن کارانه‌ها (آخرین کارانه فرودین سال ۹۸ پرداخت شد) و برقراری فوق‌العاده ویژه می‌باشد.

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار گفته که «آنها قصد داشتند برای برگزاری یک تجمع صنفی آرام و مسالمت‌آمیز مقابل دادگستری مشهد تجمع کنند اما حدود ۱۰ نفر از آنها بازداشت شدند.»

وی با اظهار تأسف از بازداشت پرستاران معترض گفته است « تجمعات پرستاران همواره آرام و با در دست داشتن پلاکارد برگزار می‌شود و چنین برخوردهایی آنها را مایوس می‌کند.»

این در حالیست که بنا به گفته آقای شریفی مقدم «پرستاران کشوری در راه مبازره با کرونا، شهید دادند و تعدادی از آنها به این ویروس مهلک مبتلا شده‌اند اما دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خواسته‌های آنها رسیدگی نکرده است.»

پرستاران مشهد چهارشنبه ۱۱ دی نیز در تجمع خود به تعویق پرداخت ۱۵ ماه کارانه و عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اعتراض کرده بودند.

پرستان همچنین ۱۲ مرداد ۹۸ نیز تجمع اعتراضی بر پا کرده و با قول مساعد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر رسیدگی به مطالباتشان به تجمع خود پایان داده بودند، اما با این تجمع مشخص می‌شود که هیچ‌یک از وعده‌های داده‌شده به عمل درنیامده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا