جهان

پس از جنگ قره باغ روسیه برای اولین بار از پهپاد تهاجمی استفاده کرد

وزارت دفاع روسیه تصمیم گرفته است که به توسعه  پهپادهای تهاجمی سرعت ببخشد و در تلاش است تا ابزار مبارزه با چنین پهپادهایی را بهبود بخشد.

یوری بارانتس، سرهنگی که اخیراً استعفا داد، گفته بود که جنگ در قره باغ می تواند یک درس جدی برای روسیه نیز باشد. زیرا این جنگ اهمیت پهپادها و جنگ الکترونیکی را در جنگهای مدرن نشان داده است. به گفته وی، وزارت دفاع روسیه در حال ساخت سلاح های جدیدی است که به آن امکان می دهد با تجهیزات فنی مدرن، از جمله پهپادهای تهاجمی مبارزه کند.

ویکتور بارانتس گفته بود: “برای ما، این جنگ یک درس برای فردا است، یک درس بسیار جدی. و طبق اطلاعاتی که ما دریافت کردیم، وزارت دفاع روسیه به طور جدی رسیدگی به این مسائل را آغاز کرده است. ما برای وزارت دفاع آرزوی موفقیت داریم.”

همچنین بخوانید: پس از جنگ قره باغ روسیه با عجله خود را با پهپادهای تهاجمی مجهز می‌کند

همچنین بخوانید: ترفند بی‌نظیر ارتش آذربایجان در جنگ قره باغ را ارتش اوکراین در رزمایش خود به کار برد

ارتش روسیه هنوز پهپادهای تهاجمی ندارد، اما صنایع نظامی این کشور در حال تولید چندین نوع از این تجهیزات از جمله پهپاد تهاجمی اوخوتنیک است.

“اوخوتنیک (شکارچی)” هنوز در مرحله آزمایش است

امروز گزارش شد که برای پرتاب موشک به هدف زمینی از پهپاد «اوریون» روسیه استفاده شده است. به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این خبر را یک منبع در مجتمع صنایع – نظامی روسیه به «ریا نووستی» گفت.

همچنین بخوانید: اسرائیل با توجه به تجربه جنگ قره‌باغ، در حال مدرن‌سازی پهپاد هاروپ است

این منبع گفت پهپاد تهاجمی «اوریون» برای اولین بار به اهداف زمینی موشک شلیک کرده است. همزمان، هم بمب های هدایت شونده و هم موشک های هدایت شونده به عنوان مهمات مورد استفاده قرار گرفتند. اعتقاد بر این است که این پهپاد علیه شبه نظامیان مخالف رژیم اسد در منطقه الباب در شمال سوریه استفاده شده است. روسیه بارها سلاح های جدید خود را در سوریه آزمایش کرده است.

«اوریون« برای اولین بار بطور رسمی در تمرین استفاده شد

این منبع گفت: “پهپاد «اوریون» یک موشک هدایت شونده کوچک شلیک کرد. این اولین پهپاد روسی بود که از چنین سلاحی استفاده کرد. علاوه بر این، پهپاد «اوریون» استفاده از بمب های هدایت شونده را آزمایش کرده است.“

به اساس یک گزارش دیگر، الکسی کریوروچکو،  معاون وزیر دفاع روسیه نیز گفت که آنها سیستم های جدید لیزری برای مقابله با پهپادها و خنثی سازی سیستم های اوپتیک-الکترونیکی دشمن ایجاد کرده اند.

الکسی کریوروچکو، معاون وزیر دفاع روسیه

معاون وزیر در گفتگو با «کراسنایا زوزدا» گفت: “سیستم های لیزری که برای مقابله با پهپادها و از بین بردن سیستم های نوری و الکترونیکی دشمن طراحی شده اند، به زودی آزمایش می شوند. پیش از این، روسیه برای اولین بار دستگاه لیزر «پرزوت» را معرفی کرد.”

همچنین بخوانید: ترفند ارتش آذربایجان در قره‌باغ؛ تصمیم پنتاگون برای خرید «کوکروزنیک» از روسیه

پیش از جنگ قره باغ، روسیه از سیستم ضدهوایی «پانتسیر» و انواع مختلف سیستم های جنگ الکترونیکی به عنوان سلاح اصلی خود در برابر پهپادها استفاده می کرد. اما سیستم های جنگ الکترونیکی که ارمنستان از روسیه در خلال جنگ قره باغ برای خنثی سازی پهپادها از روسیه گرفته بود، هدف پهپادهای ارتش آذربایجان قرار گرفت و همانطور که کارشناسان روسی تایید کردند، کارایی بالایی از خود نشان ندادند.

همچنین بخوانید: آکادمی نظامی روسیه در حال بررسی سیستم‌های دفاع هوایی منهدم شده خود در قره‌باغ است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا