جهان

پنتاگون ویدئوی رویارویی جنگنده‌های روسی با پهپاد آمریکایی را منتشر کرد

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، پنجشنبه ۲۵ اسفند تصاویر ویدئویی از برخورد جنگنده‌های روسی سوخوی-۲۷ با یک پهپاد این کشور بر فراز دریای سیاه منتشر کرد.

پنتاگون می‌گوید این تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که برخورد جنگنده‌های روسی باعث آسیب رساندن به پروانه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی شده و در نهایت این پهپاد ام کیو ۹ در دریای سیاه سقوط می‌کند.

به گزارش رویترز، این ویدئوی ۴۰ ثانیه‌ای توسط دوربین پهپاد ام کیو ۹ در جریان پرواز در حریم هوایی بین المللی و در نزدیکی شبه جزیره کریمه که روسیه آن را در سال ۲۰۱۴ به زور به خاک خود الحاق کرد، ضبط شده است.

پنتاگون می‌گوید، براساس این تصاویر٬ ابتدا یک جنگنده سوخوی-۲۷ روسی با نزدیک شدن به این پهپاد سوخت خود را در هوا رها می‌کند. سپس جنگنده دوم در فاصله بسیار نزدیک با رها کردن سوخت با این پهپاد برخورد می‌کند و به پراوانه این پهپاد آسیب می‌زند.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید شواهد نشان می‌دهد که روسیه در تلاش است تا بقایای این پهپاد را جمع آوری کند.

روسیه ضمن رد هرگونه برخورد جنگنده‌های روس با این پهپاد، می‌گوید، این پهپاد پس از «چرخش ناگهانی» سقوط کرده است.

وزارت دفاع روسیه تاکید می‌کند که پرواز پهپادهای آمریکایی در سواحل شبه جزیره کریمه اقدامی «تحریک‌آمیز» است و می‌تواند به «تشدید» تنش در منطقه دریای سیاه منجر شود.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، مسکو «هیچ» نفع و علاقه‌ای به چنین تحول و رویدادی ندارد، اما در آینده به نسبت هر اقدامی «واکنش مناسب نشان خواهد داد.»

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه اوکراین را با زور تصرف و به خاک خود الحاق کرد.

رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا