خاورمیانه

ژاپن؛ شناسایی یک کشتی متعلق به ناوگان ایران لحظاتی قبل از حمله

رئیس کمپانی حمل و نقل دریایی ژاپن می گوید، صاحب کشتی نفت‌کش کوکوکا کارجس مدعی شد که پرسنل‌های او پیش از حمله در نزدیکی تنگه هرمز اجسامی در هوا مشاهده و کشتی متعلق به ناوگان ایران را نیز شناسایی کرده‌اند.

یوتاکا کاتادا، رئیس شرکت کشتیرانی ژاپنی و صاحب کشتی نفت‌کش کوکوکا کارجس (Kokuka Courageous) طی بیانیه‌ای مدعی شد که پرسنل‌های او پیش از حمله در نزدیکی تنگه هرمز اجسامی در هوا مشاهده و کشتی متعلق به ناوگان ایران را نیز شناسایی کرده‌اند.

کاتادا با بیان اینکه اجسامی که پرسنل‌ها در هوا مشاهده کرده‌اند می تواند گلوله باشد، دخالت اژدر و مین را رد کرد چرا که خسارات وارد شده فراتر از خط تراز کشتی با سطح آب است.

وی همچنین ادعاهای آمریکا مبنی بر وقوع حمله با مین به این نفت‌کش را نیز نادرست خواند.

وی با بیان اینکه حمله اول موتورخانه این نفت‌کش را مورد هدف قرار گرفته است، گفت حمله دوم نیز به سمت راست بدنه آن خسارت وراد کرده است.

گفتنی است کشتی‌های نفت‌کش کوکوکا کارجس (Kokuka Courageous) و فرونت آلتر (Front Altair) روز گذشته به دلیل اینکه مورد هدف حمله قرار گرفته‌اند از نیروهای دریایی آمریکا درخواست کمک کرده بودند.

نفت‌کش کوکوکا کارجس که حامل محموله‌ها در حال حرکت به سمت سنگاپور و تایلند بوده‌ است، هنگام تردد از تنگه هرمز مورد هدف دو حمله قرار گرفته و خسارت یافته بود. در پی این حمله نیز 21 پرسنل آن تخلیه شده بودند.

آمریکا نیز ایران را عامل این حمله دانسته و ویدئویی از یک قایق گشتی متعلق به سپاه پاسداران ایران منتشر و ادعا کرده که این قایق در دریای عمان در حال جمع آوری مین‌های منفجر نشده در نزدیکی یکی از نفتکش‌های مورد هدف قرار گرفته بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا