آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

گزارشی تازه از بازداشت شدگان اعتراضات آذربایجان به ادامه فعالیت گمرک نوردوز

بر اساس گزارشات رسیده در انتشار فراخوانی جهت برگزاری اعتراضات خیابانی به‌منظور بسته شدن پایانه نوردوز و توقف ارسال و انتقال سلاح به ارمنستان شمار زیادی از فعالین مدنی آذربایجانی در شهرهای مختلف بازداشت شدند.

بازداشت ۳ تن از فعالین مدنی آذربایجانی در تهران

طبق گزارشات رسیده روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه سال ۹۹ همزمان با برگزاری اعتراضات مدنی به‌منظور بسته شدن پایانه نوردوز و توقف ارسال و انتقال سلاح به ارمنستان ۳ تن از فعالین مدنی آذربایجانی در تهران بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش محبوب محمدی، ابوذر خدایی و جبرییل قلی‌پور در میدان امام‌حسین تهران توسط مامورین امنیتی لباس شخصی ایران بازداشت و پس از جند ساعت بازجویی نیمه شب همان روز آزاد شده‌اند.

محبوب محمدی

در این اعتراضات که در شهرهای مختلف آذربایجان برگزار شد، شمار زیادی از فعالین مدنی بازداشت شده‌اند که تاکنون فقط هویت چند نفر احراز شده است.

بازداشت ۲ تن دیگر از فعالین مدنی و دانشجویی آذربایجان در رشت

بر اساس گزارشات رسیده روز دوشنبه ۲۸ مهر ماه سال ۹۹ یک روز پس از برگزاری اعتراضات مدنی به‌منظور بسته شدن پایانه مرزی نوردوز و توقف ارسال و انتقال سلاح به ارمنستان از این پایانه، ۲ تن دیگر از فعالین مدنی آذربایجانی در شهر رشت بازداشت شدند.

پیش از این ابراهیم گنجی، سردبیر نشریه دانشجویی یاغیش دانشگاه رشت بازداشت شده بود که با احراز هویت دو تن دیگر، شمار بازداشت شدگان در رشت به ۳ تن افزایش یافت.

ودود اسدی
محمد عینی
ابراهیم گنجی

بر این اساس، ودود اسدی و محمد عینی از فعالین مدنی تورک ساکن رشت صبح روز دوشنبه ۲۸ مهر ماه سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده‌اند. تا لحظه درج این خبر اطلاعی از محل نگهداری، سلامتی و اتهامات مطروحه علیه این فعالین خبری در دست نیست.

در اعتراضات روز یکشنبه ۲۷ مهرماه سال ۹۹ که در شهرهای مختلف آذربایجان برگزار شد، شمار زیادی از فعالین مدنی بازداشت شده‌اند که تاکنون فقط هویت چند نفر احراز شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا