جهان

یک مقام ارمنی «فرمانده صلحبانان روس در قره‌باغ» را تهدید به کشتن کرد

نرسس پوگوسیان معاون شهردار منطقه آوان ارمنستان تهدید کرد که ژنرال رستم مورادف، فرمانده صلحبانان روسیه در منطقه قره باغ آذربایجان را به قتل می رساند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این خبر را رسانه های ارمنستان گزارش دادند. پوگوسيان به رستم مرادف گفت: “از آنجا كه با خون سربازان من بازي كردي، با زندگي‌ات جواب خواهي داد، مانند عقرب خواهي مُرد.”

لازم به ذکر است که دو روز پیش در ارمنستان بر سر بازگشت “اسیران نظامی” به ایروان جنجال به پا شد. بسیاری از افراد حتی در فرودگاه برای استقبال از آنها جمع شدند. در واکنش به این موضوع، رستم مرادوف دولت ارمنستان را به تحریک و دروغگویی متهم کرد.

این ژنرال روسی با بیان اینکه “خبر مبنی بر آورده شدن اسیران جنگی ارمنی از باكو فتنه‌انگیز بود”، گفت که هیچ اقدامی برای بازگرداندن “اسیران” برنامه ریزی نشده است و این یک سفر کاری از باکو است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در چندین نوبت اعلام کرده است: “۶۲ نفر که عمداً به مناطق آزاد شده آذربایجان نفوذ کرده بودند، اسیر جنگی نیستند. آنها سربازان ارمنی هستند که پس از امضای بیانیه سه جانبه در مورد توقف جنگ، تقریباً ۲۰ روز پس از پایان جنگ به آذربایجان اعزام شده اند. آنها به مناطق ارتش آذربایجان حمله کردند.”

همچنین بخوانید: جیحون بایراموف: ۶۲ خرابکار ارمنی در خوجاوند دستگیر شدند

به گفته وزارت خارجه جمهوری آذربایجان: “این افراد طبق قوانین بشردوستانه بین المللی یا هیچ کنوانسیونی اسیر جنگی محسوب نمی شوند. مطابق با قوانین مربوطه جمهوری آذربایجان، این افراد مرتکب اقدامات تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و تحقیقات آنها در جریان است.”

همچنین بخوانید: وزارت خارجه آذربایجان: “۶۲ نفر اسیر جنگی نیستند”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا