خاورمیانه

ارتش سوریه: حمله موشکی اسرائیل فرودگاه دمشق را از کار انداخت

ارتش سوریه اعلام کرد اسرائیل به سمت فرودگاه بین‌المللی دمشق موشک شلیک کرد و آن را از کار انداخت. گفته می‌شوداین حمله دو سرباز کشته و دو زخمی بر جای گذاشته است.

ارتش سوریه بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت این حمله، که دومین حمله در هفت ماه گذشته است که فرودگاه بین‌المللی دمشق را از کار می اندازد، باعث خسارات مادی در یک منطقه مجاور شد.

به گزارش آسوشیتد‌پرس، اسرائیل فرودگاه‌ها و بنادر در بخش‌های تحت کنترل دولت سوریه را هدف قرار داده است تا از ارسال تسلیحات جمهوری اسلامی به گروه های شبه‌نظامی مورد حمایت تهران، از جمله حزب الله لبنان، جلوگیری کند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، موشک‌های اسرائیل به فرودگاه و همچنین به یک انبار تسلیحات در جنوب دمشق اصابت کرد و در این حمله چهار نفر کشته شدند.

اسرائیل درباره این گونه حمله‌ها به سوریه اظهارنظر نمی‌کند اما بارها تایید کرده که صدها عملیات علیه مواضع نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی در سوریه انجام داده است.

روز جمعه دهم شهریور، هواپیماهای جنگنده اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق و اهدافی در جنوب پایتخت سوریه حمله کردند که در پی آن تلفات جانی و خسارت‌های مالی گزارش شد.

حمله مشابهی هم در خردادماه اتفاق افتاد که موجب توقف پروازهای فرودگاه دمشق پس از آسیب دیدن برج مراقبت و باند این فرودگاه شد.

در ساعات اولیه بامداد دهم شهریور، جنگنده‌های اسرائیل در دو عملیات جداگانه فرودگاه‌های بین‌المللی حلب در شمال سوریه و حومه دمشق را هدف حمله هوایی قرار دادند. این حمله‌ها به فرودگاه حلب خسارت‌های سنگینی وارد کرد و به توقف موقت فعالیت آن منجر شد.

روز پنجشنبه سوم شهریور نیز نیروی هوایی اسرائیل حومه شهر مصایف در شمال غربی سوریه را هدف قرار داد. طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در این حمله یک انبار هدف قرار گرفت و بیش از هزار موشک ساخت ایران در آن منهدم شدند.

حمله‌های بامداد دوشنبه در حالی انجام شد که بنیامین نتانیاهو به تازگی قدرت را در اسرائیل به دست گرفته است. نخست‌وزیر ۷۳ ساله روز پنجشنبه، لحظاتی پس از آن که پارلمان اسرائیل به دولت جدید او رای اعتماد داد، سوگند یاد کرد.

نخست‌وزیر جدید اسرائیل درباره ایران گفت ماموریت دولت او این خواهد بود که با «تلاش‌های ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای» مقابله و برتری نظامی اسرائیل در منطقه را تضمین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا