جهان

بریتانیا: روسیه قصد عادی‌سازی الحاق غیرقانونی خاک اوکراین را دارد

کی‌یف تخمین می‌زند که از زمان تهاجم مسکو در فوریه سال گذشته، نزدیک به 19500 کودک اوکراینی به روسیه منتقل شده‌اند

بریتانیا با انتقاد به مسائل مطرح‌شده در شورای امنیت روسیه اعلام کرد مسکو قصد دارد الحاق غیرقانونی سرزمین‌های متعلق به اوکراین را «عادی‌سازی» کند. شورای امنیت روسیه هفته گذشته برای اولین بار از اکتبر 2022 تشکیل جلسه داد.

به گزارش «اوراسیا ریویو»، وزارت دفاع بریتانیا گفت گزارش ولادیمیر کولوکولتسف، وزیر کشور روسیه، که در جریان نشست اخیر شورای امنیت روسیه ارائه شد، «تلاشی برای عادی‌سازی اوضاع در مناطق به‌طور غیرقانونی الحاق‌شده از اوکراین است».

این وزارتخانه در ارزیابی اطلاعاتی اخیر خود گفت: «در واقع بخش زیادی از منطقه همچنان یک منطقه جنگی فعال، در معرض حملات پارتیزانی، و با دسترسی بسیار محدود به خدمات اولیه برای بسیاری از شهروندان است.»

در همین حال، در پی بازگشت 31 کودک اوکراینی به کشور مادری خود، آندری یِرمَک، رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که تمام کودکان اوکراینی که توسط روس‌ها از مناطق اشغال‌شده به روسیه منتقل شده‌اند، لازم است به کشور خود بازگردانده شوند.

کی‌یف تخمین می‌زند که از زمان تهاجم مسکو در فوریه سال گذشته، نزدیک به 19500 کودک اوکراینی به روسیه منتقل شده‌اند، که اوکراین آن را «اخراج غیرقانونی» می‌داند. مسکو مدعی است که این کودکان را برای حفظ امنیت آنها به روسیه منتقل کرده است.

اخیرا رئیس یک سازمان خدمات بشردوستانه اعلام کرد که 31 کودک اوکراینی، پس از آنچه او یکی از دشوارترین عملیات‌های گروه نجات برای بازگرداندن کودکان از روسیه خواند، به خانواده‌های خود در اوکراین ملحق شدند.

سازمان بشردوستانه «سازمان نجات اوکراین» می‌گوید تاکنون پنج ماموریت برای بازگرداندن کودکان اوکراینی به آغوش خانواده‌های‌شان انجام داده است. این گروه در انتقال کودکان از روسیه به اوکراین و برنامه‌ریزی مورد نیاز برای کمک به والدین به منظور بازگرداندن فرزندان‌شان کمک می‌کند.

میکولا کوله‌با، رئیس سازمان نجات اوکراین و کمیسر سابق حقوق کودکان این کشور، به خبرنگاران گفته است که هیچ‌کس در روسیه برای یافتن والدین کودکان اوکراینی به‌زور منتقل‌شده تلاش نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا