اجتماعیایران

بازداشت یک فعال رسانه ای در تبریز+ عکس

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی از دستگیری آدمین کانال «سهمیه‌ها» در تبریز خبر داد.  این کانال تلگرامی طی چند ماه اخیر با هدف اعتراض به «اعطای سهمیه های کنکوری - در مقطع پزشکی» برای فرزندان مسئولین و همچنین وابستگان به نهادهای دولت، اقدام به  انتشار مطالبی «مستند» نموده بود.

خبرگزاری فارس نوشت: «رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی از دستگیری ادمین کانال سهمیه‌ها در تبریز که به منظور توهین و انتشار مطالب کذب به برخی پزشکان و شهروندان تشکیل شده بود، دستگیر شد.»

 

بسیاری بر این باورند که اعطای سهمیه های کنکور در سیستم آموزش عالی ایران، داوطلبان کنکور در این کشور را نقره‌داغ کرده است. زیرا افراد با وجود رتبه برتر، نمی توانند به رشته مورد نظر راه یابند و همچنین برخی نیز نمی توانند در دانشگاه مورد نظرشان پذیرفته شوند. به همین علت انگیزه‌ای برای ثبت‌نام  (علیرغم یک سال تلاش و کسب رتبه بالا) ندارند.

 

کانال تلگرامی «سهمیه ها» طی چند ماه اخیر با هدف اعتراض به «اعطای سهمیه های کنکوری – در مقطع پزشکی» برای فرزندان مسئولین و همچنین وابستگان به نهادهای دولت، اقدام به  انتشار مطالبی «مستند» نموده بود.

یک نمونه از موارد افشای کانال سهمیه ها

 

خبرگزاری دولتی فارس در گزارش خود می افزاید: «این کانال تلگرامی که به منظور  انتشار مطالب کذب به برخی پزشکان و شهروندان تشکیل شده بود، دستگیر شد.

 

آدمین کانال سهمیه‌ها که به قصد توهین به پزشکان و زیرسوال بردن آنها تشکیل شده بود، دستگیر شد.

 

وی افزود: فرد دستگیر شده در کانال خود اقدام به انتشار مطالبی کذب در خصوص پزشکان و برخی از شهروندان می‌‌کرد و حتی به برخی از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس نیز اهانت می‌کرد.

 

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: این فرد با تلاش‌های شبانه روزی، پیچیده و فنی پلیس فتا دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.»!

 

گفتنی است بنا به اعلام منابع رسمی دولت ایران، تنها در سه رشته پرمتقاضی علوم پزشکی یعنی دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی بیش از ۶۰ درصد دانشجویان این رشته‌ها بر اساس سهمیه وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا