سیاست

سفیر انگلیس تهران را به مقصد لندن ترک کرد

بنا به گزارش رسانه های دولتی در ایران، «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران «با اطلاع قبلی و طبق ضوابط از ایران خارج شده است».

بر اساس گزارش رسانه های دولتی در ایران، «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران «با اطلاع قبلی و طبق ضوابط از ایران خارج شده است».

 

 

این رسانه ها به آمنه سادات ذبیح پور، «خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» استناد می کنند که در صفحه خود در توییتر مدعی شده است، سفیر بریتانیا دیشب با پرواز دوحه از ایران رفته است.

 

 

پیشتر در 11 ژانویه، خبرگزاری های ایران گزارش کرده بودند که مقامات انتظامی این کشور  سفیر انگلیس را به مدت چند ساعت بازداشت کردند و مدعی شدند که وی در تجمع اعتراضی شرکت کرده و در زمان تظاهرات مردمی در نزدیکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سعی داشت تا جمعیت را هدایت کند.

یک روز پس از انتشار این خبر در 12 ژانویه، مک ایر به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

مک ایر نیز گفت که او در اعتراضات شرکت نداشته، بلکه فقط قصد ادای احترام به قربانیان سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی را داشته و پنج دقیقه بعد محل برگزاری را ترک کرده است.

به دنبال آن محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران گفته بود  کاری که از دولت انتظار می‌رود این است که هرچه زودتر نسبت به اخراج سفیر انگلیس از ایران اقدام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا