ایرانسلامتی و زندگی

ابتلای کارگران پتروشیمی اورمیه به کووید-۱۹؛ پیش‌تر مدیرعامل پتروشیمی تکذیب کرده بود

اولین مورد ابتلا به کرونا در میان کارگران پتروشیمی اورمیه اسفند ۹۸ شناسایی شد اما مدیرعامل این مجتمع از توقف تولید در ایام تعطیلی واحدهای تولیدی ممانعت کرد و کارگران را به کار وا داشت.

در حالی که مدیرعامل مجتمع پتروشیمی اورمیه ابتلای کارکنان این مجتمع به کرونا را تکذیب می‌کند، مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با ارسال نامه‌ای به استاندار ابتلای کارگران پتروشیمی ارومیه به کووید-۱۹ را تأیید کرد.

دیروز نادر قاضی‌پور نماینده مردم اورمیه در مجلس به خبرگزاری تسنیم از ابتلای ۳۷ نفر به ویروس کرونا در این مجتمع خبر داده بود. در این گزارش یکی از کارگران این مجتمع نیز آمار ارائه شده را تایید و عنوان کرده بود که بیش از ۴۰ نفر از کارگران پتروشیمی به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

اما مدیرعامل مجتمع پتروشیمی اورمیه، آمار ارائه شده نماینده ارومیه، در خصوص شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پتروشیمی ارومیه را به شدت تکذیب کرده بود.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ارومیه همچنین با اظهار بی‌خبری از شمار مبتلایان به ویروس کرونا گفته بود که در مورد ادعای  ابتلای ۳۷ نفر از کارگران پتروشیمی اورمیه به کرونا، به عنوان مدیرعامل این مجتمع از چنین آماری اطلاع ندارد.

کریم دلجوان همچنین با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در این مجتمع به خوبی رعایت می‌شده است گفته بود: «در واحد پتروشیمی اورمیه پروتکل‌های بهداشتی بیش از سایر واحد[ها] رعایت می‌شود و قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد.»

به دنبال اعلام نادر قاضی‌پور درباره ابتلای ۳۷  نفر از کارکنان و کارگران پتروشیمی ارومیه به ویروس کووید-۱۹، مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی نیز با ارسال نامه‌ای به استاندار، این موضوع را تائید کرد.

در این نامه آمده است که ۲۰۹ نفر در مجتمع مذکور مشغول به کار بوده و در آخرین تست کووید-۱۹ که از ۶۰ نفر انجام گرفته است، ۳۸ مورد مثبت بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا